پیام‌ صریح گروه‌های فلسطینی به هیئت مصری در مخالفت با توقف راهپیمایی‌های بازگشت

پیام‌ صریح گروه‌های فلسطینی به هیئت مصری در مخالفت با توقف راهپیمایی‌های بازگشت
جمعه 9 فروردين 1398 - 11:13

گروه‌های فلسطینی به هیئت مصری اعلام کردند با توقف راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره در نوار غزه موافقت نخواهند کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

شبکه المیادین به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد گروه‌های فلسطینی به هیئت مصری که از تل‌آویو وارد غزه شد، اعلام کردند قاطعانه با توقف راهپیمایی‌های بازگشت مخالف هستند و تنها با توقف فعالیت های شبانه موافقت می کنند.

به گفته این منابع، خواسته های اسرائیل شامل توقف پرتاب بالون‌های آتش‌زا، فعالیت‌ های شبانه و دوری از دیوار حائل تا مسافت 300 متری در جریان راهپیمایی بازگشت بوده است.

این منابع گفتند گروه‌های فلسطینی با تمام خواسته‌ها به استثنای مسئله دیوار حائل موافقت کردند و در عین حال بر ضرورت برداشته شدن گام‌های عملی برای کاهش محاصره و در مقدمه آن اجرای طرح های زیرساخت، فعال شدن طرح اشتغال موقت وابسته به سازمان ملل برای اشتغال 40 هزار شهروند‌، افزایش تعداد مجوزهای تجار و تعداد کامیون‌هایی که وارد نوار غزه می شوند و افزایش مساحت صیادی تا بیست مایل در نهایت، توسعه خطوط برق و ایجاد انبارهای جدید سوخت و تسهیلات در صادرات و واردات و دادن اجازه به ورود کمک های قطری به غزه بدون هرگونه مانع پافشاری کرده‌اند.

این خواسته های قدیمی و جدید در حالی است که اسرائیل به اکثر آنها عمل نکرده به همین سبب گروه های فلسطینی امروز وجود تضمین هایی برای خواسته های خود را شرط خود قرار داده اند و اینکه دستیابی به هرگونه توافقی با سقف زمانی مشخصی همراه باشد.

بر اساس این گزارش، شروط گروه های فلسطینی را هیئت مصری به تل آویو منتقل کرده و غزه همچنان در انتظار پاسخ آن است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها