آمادگی فلسطینیان برای حضور در راهپیمایی گسترده 'روز زمین' + فیلم

شنبه 10 فروردين 1398 - 11:54

فلسطینیان امروز به مناسبت روز زمین، خود را برای برگزاری تظاهرات میلیونی علیه رژیم صهیونیستی آماده می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

روز زمین روزی است که فلسطینی ها علیه ظلم و قلدری رژیم صهیونیستی و اصرار این رژیم بر جنایت تظاهرات می کنند؛ گروه های مقاومت فلسطینی خواستار بزرگداشت این روز که با اولین سالگرد مجموعه تظاهرات بازگشت و شکست محاصره همزمان شده است، شدند تا به رغم تجاوزهای مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و تلاش برای توقف این تظاهرات، تأکیدی بر اصرار مردم به ادامه مبارزه باشد.

در کرانه باختری نیز ائتلاف جوانان انتفاضه از مردم خواستند با حرکت به سمت نقاط تماس و مبارزه با نظامیان صهیونیستی در سراسر کرانه باختری، با شعار "سنگت را بردار.. آتش به سر دشمنت ببار" در بزرگداشت روز زمین شرکت کنند.

توده فلسطینی ها نیز در پاسخ به دعوت گروه ها و نیروهای ملی و اسلامی و ائتلاف جوانان آمادگی خود را برای شرکت در تظاهرات روز زمین اعلام کرده اند.

از سوی دیگر گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تهدید کرد که هر گونه حمله نظامیان صهیونیستی به شرکت کنندگان در این تظاهرات، جنگ علیه این رژیم را به دنبال خواهد داشت.

گردان های قدس درباره حمله به شرکت کنندگان در حین برگزاری مراسم که با اولین سالگرد تظاهرات بازگشت و شکست محاصره غزه، مصادف شده است، به رژیم صهیونیستی هشدار دادند. هم زمان رژیم اشغالگر نیز استحکامات خود را در نوار مرزی با غزه تقویت کرده است.

در اردن نیز تعداد زیادی از مردم این کشور به منظور بزرگداشت چهل و سومین سالگرد روز زمین و به نشان اعلام همبستگی با مردم غزه و رفع محاصره آن، در خیابان های امان تظاهرات کردند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی نیز شمار نظامیان مستقر در مرز غزه را تا سه برابر افزایش داده است. رسانه های این رژیم اعلام کرده اند که "اسرائیل" نگران عواقب تظاهرات میلیونی روز زمین از جمله حمله به نوار مرزی با غزه یا تیراندازی به سوی نظامیان خود در این تظاهرات است.

پربیننده ترین خبرها