افزایش زخمی‌های فلسطینی‌ به 10 نفر در آستانه روز زمین

افزایش زخمی‌های فلسطینی‌ به 10 نفر در آستانه روز زمین
جمعه 9 فروردين 1398 - 22:11

ده فلسطینی در مرز نوار غزه با سرزمین اشغالی در آستانه «روز زمین» در اثر شلیک مستقیم سربازان صهیونیست زخمی و دهها تن دیگر دچار مسمومیت با گاز اشک‌آور شدند.

العالم _ فلسطین اشغالی

یک روز مانده به «روز زمین» در فلسطین اشغالی و در آستانه سالگرد آغاز راهپیمایی بازگشت در نوار غزه، ۱۰ فلسطینی بر اثر شلیک مستقیم صهیونیست‌ها زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی وفا، دهها تن نیز بر اثر شلیک گازهای اشک‌آور حالت خفگی به آن‌ها دست داده است و میان زخمی‌ها نیز چندین تن در شرایط وخیم به سر می‌برند که به بیمارستان «الاندونیسی» منتقل شده‌اند.

بنا بر این گزارش، در میان زخمی‌ها یک کودک نیز دیده می‌شود که در شرق اردوگاه «البریج» در غزه بر اثر شلیک گلوله جنگی زخمی شده است.

سربازان صهیونیست حتی به امدادگران نیز حمله کرده و آنان را با گازهای اشک آور هدف قرار دادند و با شلیک گاز اشک آور شیشه‌های یک آمبولانس را نیز شکستند.

فلسطینی‌ها که از دهم فروردین سال گذشته، راهپیمایی بزرگ بازگشت را هر جمعه برگزار کرده‌اند، آماده می‌شوند تا فردا (شنبه) در سالروز آغاز این راهپیمایی، تجمع بزرگی در مرز شرقی نوار غزه برگزار کنند. فلسطینی‌ها این راهپیمایی را «راهپیمایی میلیونی روز زمین و روز بازگشت» می‌نامند.

تاکنون ۲۶۶ فلسطینی در طول یک سال برگزاری این راهپیمایی به شهادت رسیده‌اند و بیش از سی هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها