در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اتفاق نظر همه گروه های فلسطینی بر برگزاری باشکوه و گسترده راهپیمایی 'روز زمین'

شنبه 10 فروردين 1398 - 13:40

عضو شورای ملی فلسطین گفت: همه گروه های فلسطینی درباره راهپیمایی میلیونی امروز اتفاق نظر دارند.

العالم - فلسطین اشغالی

صلاح صلاح، عضو شورای ملی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری العالم به تشریح نتایج پیش بینی شده راهپیمایی میلیونی روز زمین همزمان با راهپیمایی بازگشت در مرزهای نوار غزه پرداخت.

صلاح درباره راهپیمایی میلیونی روز زمین که همزمان با راهپیمایی بازگشت در مرز غزه و به رغم تهدیدهای نتانیاهو برگزار می شود گفت که این راهپیمایی در ادامه راهپیمایی بازگشت که از سال گذشته آغاز شده است برگزار می شود.

وی گفت که هدف اصلی از برگزاری این راهپیمایی ها پایان دادن به محاصره غزه و تحقق اهداف و خواسته های مردم غزه از رفع محاصره گرفته تا توسعه منطقه ماهیگیری و دادن اجازه برای مبادلات تجاری و بهبود اوضاع اقتصادی است و بدیهی است که تا وقتی که این اهداف محقق نشده باشند تظاهرات بازگشت ادامه می یابد.

صلاح در ادامه گفت محور اصلی این راهپیمایی نوار غزه است و تمرکز و اتفاق نظر کادر رهبری داخل متشکل از همه گروه های فلسطینی اعم از حماس، فتح، جهاد اسلامی، جبهه خلق و دموکراسی بر موضوع راهپیمایی میلیونی و صدور بیانیه خود، شاخص مثبتی است که نشان می دهد همه این گروه ها درباره این تظاهرات میلیونی اتفاق نظر دارند. با این حال از همه فلسطینی ها در مناطق و کشورهای دیگر می خواهیم به موازات تظاهرات اصلی در غزه، در مناطق خود دست به تظاهرات بزنند. مثلا در کرانه باختری، لبنان، اردن و حتی مناطق دیگری که فلسطینی های مهاجر هستند با راه انداختن تظاهراتی از راهپیمایی اصلی در غزه حمایت کنند.

گفتنی است پیش از این رژیم صهیونیستی از بیم تظاهرات میلیونی روز زمین و بازگشت در مرزهای غزه، نیروهای خود را به حال آماده باش کامل درآورده است و حتی نخست وزیر این رژیم استحکامات گسترده ای را در مرزهای غزه مستقر کرده است.

پربیننده ترین خبرها