تجمع معترضان به جنایات صهیونیست‌ها در استانبول

تجمع معترضان به جنایات صهیونیست‌ها در استانبول
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 02:23

صدها معترض شامگاه شنبه به مناسبت چهل و سومین سالگرد «روز زمین» و نخستین سالروز «راهپیمایی بزرگ بازگشت» و برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، در استانبول ترکیه تظاهرات کردند.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول ترکیه برگزار شد، ضمن برافراشتن پرچم فلسطین، شعارهایی را در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نیز سیاست های جانبدارانه آمریکا از تل آویو سر دادند.
معترضان با حمل دست نوشته هایی مانند «رژیم صهیونیستی باید به اشغال بلندی های جولان پایان دهد» و «آمریکای قاتل از خاورمیانه خارج شود» به سیاست های سرکوب گرانه تل آویو و واشنگتن در نوار غزه و دیگر اراضی اشغالی علیه فلسطینی ها اعتراض کردند.
«ناز شاکار» به عنوان نماینده معترضان در این حرکت اعتراضی، بیانیه ای را قرائت کرد.
در این بیانیه تاکید شده است: امروز در برابر کنسولگری اسرائیل جمع شده ایم و یاد شش جوان فلسطینی شجاع را گرامی می داریم، جوانانی که سی ام مارس 1976 به دست اشغالگران صهیونیست کشته شدند.
شاکار افزود: ما همچنین یاد بیش از 200 فلسطینی را زنده نگه می داریم که در جریان راه پیمایی بزرگ بازگشت، از 30 مارس سال گذشته تاکنون بدست ارتش اشغالگر اسرائیل کشته شدند.
در این بیانیه همچنین حکم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های اشغالی جولان سوریه محکوم شده است.
شاکار با بیان این که این اقدام «نقض آشکار حقوق بین الملل است»، گفت: سلطه اسرائیل بر جولان یک تهدید امنیتی خطرناک است که زندگی ساکنان منطقه خاورمیانه را به مخاطره می اندازد.
وی در پایان به نمایندگی از معترضان خواستار قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای (اسلامی و عربی) با اسرائیل شد.
روز زمین از سال 1976 میلادی و به دنبال اشغال 21 هزار کیلومتر مربع دیگر از زمین های فلسطینیان از سوی اسراییل و واگذاری آن به مهاجران صهیونیست پایه گذاری شد.
نوار غزه از صبح امروز شنبه صحنه تظاهرات و راهپیمایی سراسری به مناسبت چهل و سومین سالگرد «روز زمین» و سالگرد تظاهرات راهپیمایی بزرگ بازگشت بود.
در جریان تظاهرات راهپیمایی بزرگ بازگشت که امروز به صورت میلیونی برگزار شد، 2 فلسطینی کشته و بیش از 207 تن زخمی شده اند.
این تظاهرات 30 مارس سال 2018 (10 فروردین 97) در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توسط ترامپ آغاز شد.
در جریان این راهپیمایی تاکنون، 266 فلسطینی کشته و بیش از ده ها هزار تن زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها