وزیر خارجه لبنان: تصمیم امریکا درباره جولان باطل است

وزیر خارجه لبنان: تصمیم امریکا درباره جولان باطل است
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 06:28

«جبران باسیل» وزیر امورخارجه لبنان تاکید کرد، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در ارتباط با جولان باطل است .

العالم - لبنان

وی با انتشار توتیتی در این باره با عنوان ' لبنان پیشنهاد می کند و اعراب موافقت می کنند' افزود، لبنان تصمیم آمریکا را درباره بلندی های جولان رد می کند و آن را باطل می داند.
وی خاطر نشان کرد، این تصمیم امریکا نادیده گرفتن منشور سازمان ملل متحد درباره غیرقانونی بودن اشغال سرزمین ها با توسل به زور است.
وزیر امورخارجه لبنان تاکید کرد، حمایت کشورهای عربی حق سوریه برای بازگرداندن بلندی های جولان اشغالی و حق لبنان برای بازپس گیری مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا و روستای غجر است.
لبنان به دنبال تصمیم ترامپ درباره بلندی های جولان اشغالی سوریه بشدت نگران تکرار این موضوع در ارتباط با مناطق اشغالی خود است.
وزیر امورخارجه و مهاجران لبنان 9فروردین در جریان سفر به صوفیه پایتخت بلغارستان نیز تاکید کرد: بلندی های اشغالی جولان سرزمین سوری و هویت و حاکمیت آن به عنوان یک حقیقت تاریخی غیرقابل تغییر است.
ترامپ روز پنجشنبه اول فروردین ماه در توئیتی اعلام کرد اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.
وی روز دوشنبه با امضای فرمانی این اقدام را از سوی خود رسمیت بخشید.
روسیه، ایران، ترکیه، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها با موضع ترامپ مخالفت کرده اند.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
کارشناسان اقدام های آمریکا را موجب افزایش تنش در منطقه ارزیابی می کنند.

پربیننده ترین خبرها