روبترز تقلب توئیتری نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات رژیم صهیونیستی را فاش کرد

روبترز تقلب توئیتری نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات رژیم صهیونیستی را فاش کرد
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 22:18

خبرگزاری رویترز اعلام کرده بنابر افشاگری صورت گرفته از سوی دو تن از پژوهشگران، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات پیش رو در فلسطین اشغالی از صدها حساب جعلی در شبکه اجتماعی توئیتر استفاده می کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو پژوهشگر در فلسطین اشغالی از کشف صدها حساب توئیتری جعلی خبر دادند که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.
به گفته این دو پژوهشگر، صدها حساب جعلی کشف شده در توئیتر در آستانه انتخابات در فلسطین اشغالی ضمن تبلیغات به نفع نتانیاهو، به رقبای او حمله می کنند.
نظرسنجی ها نشان می دهد که «بنی گانتز» رقیب اصلی نتانیاهو رقابت بسیار نزدیکی با وی برای پیروزی در انتخابات 9 آوریل (20 فروردین) دارد.
این دو پژوهشگر همچنین گفتند که افزون بر این حساب های توئیتری که با نام های دروغین ساخته شده بودند، به احتمال زیاد صدها حساب جعلی دیگر نیز با همین کارکرد وجود دارد.
از ابتدای آغاز رقابت های انتخاباتی، بیش از 130 هزار توئیت توسط این حساب های جعلی منتشر شده که به گفته این پژوهشگران بیش از 2.5 میلیون نفر از ساکنان فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.
در حالی که شرکت توئیتر پیشتر هزاران حساب کاربری مربوط به ایرانیان را به بهانه جعلی بودن یا دخالت در انتخابات آمریکا حذف کرده است، خبرگزاری رویترز گفت که مقام های این شرکت حاضر به پاسخگویی به پیگیری ها درباره حساب های جعلی حامی نتانیاهو نشدند.
براساس این گزارش، یک موج انتشار توئیت از این حساب های جعلی زمانی آغاز شد که گانتز و ائتلاف «سفید و آبی» تحت ریاست او اعلام کرد در انتخابات شرکت می کند.
موج دیگر نیز مربوط به زمانی بود که دادستان کل رژیم صهیونیستی دو ماه پیش اعلام کرد قصد دارد علیه نتانیاهو در پرونده های فساد اقتصادی حکم صادر کند.
به گزارش ایرنا، نتانیاهو به هزینه کردن بیش از 102 هزار دلار سوء استفاده از اموال دولتی در مصارف شخصی متهم شده است. از وی همچنین در پرونده موسوم به «4000» نیز بازجویی صورت گرفته است.
خانواده نتانیاهو در ماه های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی هستند و بارها و بارها اخبار آن در صدر رسانه های عبری و بین المللی قرار گرفته است.
مرداد ماه سال گذشته(17 اوت) بود که پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از نخست وزیر اسرائیل در پرونده 4000 یا «پرونده بِیزِک» یک بازجویی 4 ساعته به عمل آورده است. این پرونده فساد، چهارمین موردی است که نتانیاهو مظنون به شراکت در آن است.
نتانیاهو در این پرونده متهم است که به «شائول الویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او حمایت رسانه ای داشته باشد.
تاکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی 12 بار در پرونده هایی که در آن ها گرفتار است، مورد بازجویی قرار گرفته است. پرونده هایی که در رسانه ها به «پرونده 1000» ، «پرونده 2000» و «پرونده 3000» معروف شده است. علاوه بر این وی در پرونده فساد مالی همسرش نیز مورد بازجویی قرار گرفته است.
نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000، رشوه هایی به مبلغ حدود 300 هزار دلار دریافت کرده که هدیه از سوی سرمایه داران عنوان شده است.
اما در پرونده 2000 نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل، متهم است که با «ارنون موزس» ناشر روزنامه میانه رو و معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی توافق کرده که اخبار مثبتی از او در این روزنامه منتشر شود و در عوض هم رژیم ، رقیب این روزنامه یعنی «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.
جنجالی ترین پرونده او موسوم به 3000 است که مربوط به خرید سه زیر دریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی می باشد و در سال 2016 (1395) سر و صدای زیادی راه انداخت.
به گزارش ایرنا، در پی رسواشدن پرونده های فساد مالی نتانیاهو، در زمستان سال گذشته، برای چند هفته، هزاران شهرک نشین صهیونیست علیه فساد نتانیاهو در مقابل خانه او یا میدان های تل آویو تظاهرات کردند.
معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن ها نوشته شده بود «خداحافظ نتانیاهو»، «جرم نخست وزیر» و «فاسدان بروید»، خواستار استعفای وی بودند و از دادستانی رژیم صهیونیستی می خواستند تا در روند رسیدگی به اتهام های نتانیاهو تسریع کند.

پربیننده ترین خبرها