نخست وزیر عراق به چند کشور همسایه سفر می کند

نخست وزیر عراق به چند کشور همسایه سفر می کند
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 18:18

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق روز سه شنبه از برنامه سفر نخست وزیر عراق به چند کشور همسایه در نیمه ماه جاری میلادی خبر داد.

العالم - عراق

صالح در اظهاراتی در حاشیه نشست اخیر اتحادیه عرب در تونس به روزنامه سعودی «شرق الاوسط» گفت که «عادل عبدالمهدی» در نیمه ماه جاری میلادی به چند کشور همسایه از جمله عربستان سعودی سفر می کند.

صالح با اشاره به اینکه روابط بین عراق و عربستان در حال توسعه است اضافه کرد که چندی پیش یک هیات سعودی در سطح وزیر به بغداد سفر کرد و قرار است که یک هیات بزرگ دیگر سعودی به زودی برای اجرایی کردن کمیته مشترک دو کشور وارد عراق شوند.

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی طی دعوتنامه رسمی در 4 بهمن ماه گذشته از عادل عبدالمهدی برای سفر به ریاض دعوت به عمل آورد و پس از آن طی تماس تلفنی در اول اسفند ماه پیرامون گسترش روابط بین بغداد و ریاض با عبدالمهدی صحبت کرد.

نخست وزیر عراق در جریان سفر وزیر تجارت و سرمایه گذاری عراق در 23 اسفند ماه گفت که دعوتنامه رسمی پادشاه سعودی را پذیرفته و به زودی برای امضای چند توافقنامه مهم راهی ریاض می شود.

رییس جمهوری عراق در اظهاراتش به روزنامه سعودی شرق الاوسط اشاره نکرده است که عبدالمهدی در این سفر دوره ای غیر از عربستان سعودی به کدام یک از کشورهای دیگر همسایه عراق سفر می کند.

عبدالمهدی اولین سفر منطقه ای خود را چندی قبل به مصر انجام داد و طی آن نشست سه جانبه ای با رییس جمهوری مصر و پادشاه اردن پیرامون توسعه همکاری بین سه کشور برگزار کرد.

عراق اعلام کرده است که در صدد داشتن روابط متوازن با همه کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها