اولین واکنش رسمی حماس به شلیک موشک به تل آویو

اولین واکنش رسمی حماس به شلیک موشک به تل آویو
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 10:00

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اصابت موشک از نوار غزه به تل آویو را نتیجه یک اشکال فنی دانست و در عین حال تاکید کرد: این اقدام نمونه کوچکی بود تا حساب کار دست رژیم اشغالگر بیاید.

العالم-فلسطین اشغالی

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنان خود در نشستی با برخی نویسندگان و تحلیلگران سیاسی در نوار غزه با اشاره به شلیک هفته گذشته یک موشک از نوار غزه به سمت تل آویو تصریح کرد: این موشک به ناحیه هاشارون اصابت کرد و شلیک آن ناشی از یک اشکال فنی بود اما در عین حال، نمونه کوچکی بود تا حساب کار دست رژیم اشغالگر بیاید و بداند که اگر کوچکترین حماقتی علیه ملت فلسطین مرتکب شود، عواقب سختی در انتظارش خواهد بود.

هفته گذشته یک موشک از نوار غزه به خانه ای در منطقه تل آویو اصابت کرد که بر اثر آن 7 صهیونیست زخمی شدند و رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی گسترده ای به نوار غزه انجام داد.

این اولین بار است که جنبش حماس به صورت رسمی درخصوص اصابت موشک از نوار غزه به تل آویو واکنش نشان می دهد.

هنیه تاکید کرد: برای پایان دادن به رنج مردم فلسطین و دوری از جنگ تلاش می کنیم و میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به توافقات صورت گرفته را به طور کامل زیر نظر داریم.

وی با تاکید بر قابل توجه بودن دستاوردهای عملیِ حاصل شدهِ تاکنون تصریح کرد: شب گذشته یک جدول زمانبندی را درخصوص اجرای شماری از مسائل مربوط به توافقات آتش بس به هیئت مصری ارائه کردیم.

هنیه افزود: درخصوص پرونده اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس مطلب را با هیئت مصری درمیان گذاشتیم که شامل لزوم تامین حیات کریمانه برای اسیران فلسطینی و صدور مجوز دیدار آنها با خانواده هایشان، لغو تحریم های اخیر رژیم اشغالگر علیه اسیران فلسطینی و استفاده نکردن این رژیم از دستگاه های ارسال پارازیت در داخل زندانها است.

رژیم اسرائیل از دستگاههای ارسال پارازیت برای ایجاد پارازیت روی موج تلفن ها، دستگاههای ارتباطی و رادیو و تلویزیون های داخل زندان به عنوان مجازات علیه اسیران فلسطینی استفاده می کند.

پربیننده ترین خبرها