جشن مبعث در حرم رضوی برگزار شد

جشن مبعث در حرم رضوی برگزار شد
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 13:42

همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، جشن باشکوهی روز چهارشنبه با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

العالم - ایران

در این آیین مسئولان، علما، روحانیان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضور داشتند و این عید بزرگ را به ساحت مقدس فرزند بزرگوار پیامبر بزرگ اسلام (ص)، حضرت امام رضا (ع) تبریک و تهنیت گفتند.

همه صحن ها و رواق های بارگاه منور رضوی مملو از شیفتگان نبوی و مومنین همیشه دوستدار پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بود، خادمان با شیرینی و گلاب از زائران پذیرایی کردند و زائران نیز به میمنت این عید خجسته به دعا و ثنا پرداختند.

رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی نیز میزبان تازه عروسان و تازه دامادهایی بود که به یمن این عید خجسته در کنار مضجع شریف ثامن الحجج، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عهد زناشویی بستند و خواستار دعای حضرت امام رضا (ع) برای پیوند خود و آغاز زندگی مشترک شدند.

به گزارش ایرنا، در جشن مبعث رسول اکرم (ص) مولودی خوانان و مدیحه سرایان به مدیحه سرایی در وصف حضرت رسول (ص) پرداختند.

گروه آوای رضوان نیز سرودی در توصیف ویژگی های برجسته پیامبر اسلام (ص) خواند و در ادامه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در باب مبعث به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری گفت: حضرت محمد (ص) با مبعوث شدن به پیامبری، مامور شدند کرامت خدادادی انسان را که با تعلیم و قلم آغاز می شود با قرآن و وحی به مرحله کمال و تعالی برسانند.

پربیننده ترین خبرها