نبیه بری با رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان عراق دیدار کرد

نبیه بری با رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان عراق دیدار کرد
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 16:48

رئیس پارلمان لبنان به دیدار رئیس‌جمهور و رئیس‌ پارلمان عراق رفت و در دیدارهای مذکور درباره روابط دو جانبه و نتایج نشست سران عرب در تونس بحث و تبادل‌نظر شد.

العالم - عراق

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان که یکشنبه هفته جاری وارد عراق شده با «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «المعلومه»، برهم صالح در این دیدار در کاخ «السلام» بغداد گفت: «سیاست ما ایجاد روابط دوستانه و همکاری با همه بر اساس مشترکات و کنار گذاشتن اختلافات را دنبال می‌کند به نحوی که در راستای منافع ملتمان باشد.»

وی افزود، عراق به ویژه پس از پیروزی بر داعش نقش متمایز منطقه‌ای و عربی خود را بازیافته است.

نبیه بری هم پس از این دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شد، روابط میان دو کشور را ستود و افزود، در دیدار با صالح درباره نتایج نشست سران اتحادیه عرب در تونس (در هفته جاری) و نقش محوری و موثر عراق بحث و تبادل‌نظر شد.

از دیگر دیدارهای نبیه بری می‌توان به دیدار وی با همتای عراقی‌اش «محمد الحلبوسی» اشاره کرد. بر اساس گزارش «سومریه»، در این دیدار درباره روابط مشترک میان دو کشور و مهم‌ترین چالش‌های امنیتی و اقتصادی منطقه بحث و تبادل‌نظر شد.

به نوشته فارس، دو طرف همچنین بر اهمیت هماهنگی مشترک میان پارلمان‌های عربی در راستای حمایت از مسأله فلسطین و حل اختلافات منطقه‌ای تأکید کردند.

الحلبوسی گفت، عراق وارد مرحله جدیدی از تعامل با محیط عربی و منطقه‌ای از جمله کشور برادر لبنان شده است و برای ادامه هماهنگی و ارتباط در تمامی زمینه‌ها تلاش می‌کند.

وی تأکید کرد: «عراق در کنار برادران عرب در مردود دانستن تصمیم دولت آمریکا علیه جولان اشغالی و حمایت از مسأله فلسطین ایستاده است.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

نبیه بری پیش از این با شخصیت‌های دیگری در عراق از جمله آیت‌الله سیستانی از مراجع عظام تقلید و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دیدار کرده بود.

پربیننده ترین خبرها