گزارش العالم از محرومیت میلیونها یمنی از آب سالم

گزارش العالم از محرومیت میلیونها یمنی از آب سالم
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 19:12

میلیون ها نفر از مردم یمن به علت حملات ائتلاف سعودی به مراکز تصفیه آب و تخریب سیستم دفع فاضلاب از آب سالم و شرب محروم هستند.

العالم - یمن

دولت صنعاء با کمک سازمان های ذیربط تلاش می کند که آب سالم و شرب را به دست مردم نیازمند برساند چرا که بسیاری از بیماری های مسری از طریق آب آلوده منتقل می شود.

بحران آب به معضلی بزرگی برای یمنی ها تبدیل شده است و این معضل به علت تداوم تجاوز و محاصره همچنان ادامه دارد و حل نشده است.

دولت صنعاء برای حل بحران آب از چند سازمان بین المللی درخواست کمک کرده و با این سازمان ها به بررسی بحران پرداخته است و تلاش می کند که آب سالم و نوشیدنی را به دست مردم برساند.

"صالح الشریف" مدیر کل پروژه ها در وزارت منابع آبی دولت صنعاء در گفت وگو با العالم اعلام کرد : طرح "بهداشت آب" شامل پیگیری انتقال آب سالم از منبع به دست مصرف کننده است.

صدها هزار خانوار یمنی با مشکل کمبود آب سالم و نوشیدنی روبرو هستند و مجبورند از آب آلوده استفاده کنند که همین امر احتمال افزایش بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده را افزایش می دهد که یکی از این بیماری ها وبا است که در اکثر شهرهای یمن شیوع پیدا کرده و هزاران نفر را قربانی کرده است.

"عبدالجلیل الشرعبی" مدیر کل اطلاع رسانی در سازمان آب یمن نیز در گفت وگو با شبکه العالم اعلام کرد : هم اکنون بیماری های مسری زیادی به علت آلودگی آب از چندی پیش به شکل وحشتناکی شیوع پیدا کرده است که مقابله با این امر مستلزم فراهم کردن آب سالم برای مصرف کنندگان است.

آمار سازمان های بین المللی نشان می دهد که 16 میلیون نفر از مردم یمن به آب سالم نیاز دارند. وزارت منابع آبی یمن اعلام می کند که ائتلاف سعودی مراکز تصفیه آب و مخازن آب و سیستم دفع فاضلاب را به طور پیوسته بمباران و تخریب می کند که همین امر باعث کمبود آب آشامیدنی و سالم و شیوع بیماری ها شده است.

هادی قریعه رئیس سازمان ملی منابع آبی نیز گفت : حملات ائتلاف سعودی متجاوز به مخازن و مراکز تصفیه آب در یمن باعث کمبود آب سالم و پاک شده است.

پربیننده ترین خبرها