طرفدار افراطی ترامپ به اتهام تهدید به قتل نماینده مسلمان کنگره بازداشت شد

طرفدار افراطی ترامپ به اتهام تهدید به قتل نماینده مسلمان کنگره بازداشت شد
شنبه 17 فروردين 1398 - 14:41

رسانه‌های آمریکایی از بازداشت یک مرد ۵۵ ساله اهل نیویورک به اتهام تهدید به قتل «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره این کشور خبر داده‌اند.

العالم _ آمریکا

«پاتریک دبلیو کارلینیو» مرد ۵۵ ساله آمریکایی و اهل نیویورک به اتهام تهدید برای قتل ایلهان عمر عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از دو عضو مسلمان کنگره این کشور بازداشت شد.

آنطور که «دیلی بیست» گزارش داده، یک مرد آمریکایی به نام «پاتریک دبلیو کارلینیو» بعد از تهدید کردن به قتل نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا بازداشت شد.

بنا بر گزارش برخی رسانه‌های محلی از قبیل «امیرا استار گزت»، این مرد ۵۵ ساله اهل نیویورک ۲۱ مارس با دفتر ایلهان عمر تماس گرفت و اظهارات تهدیدآمیزی علیه این عضو کنگره مطرح کرد.

در متن شکایتی که علیه کارلینیو در دادستانی ناحیه غربی نیویورک به ثبت رسیده، آمده است که او در تماس با دفتر ایلهان عمر، این نماینده مجلس نمایندگان آمریکا را «تروریست» خواند.

این آمریکایی اهل نیویورک خطاب به اعضای دفتر گفته بود: «چرا شما برای اخوان‌المسلمین کار می‌کنید؟ شما چرا برای او (ایلهان عمر) کار می‌کنید؟ او یک تروریستِ لعنتی است».

دفتر این عضو کنگره آمریکا بلافاصله بعد از دریافت این تماس تلفنی، موضوع را به پلیس کنگره آمریکا اطلاع داد و به دنبال این اقدام، اف‌بی‌آی هم وارد ماجرا شد.

کارلینیو در بازجویی‌های ماموران اف‌بی‌آی از او، خود را «وطن‌پرست» و «عاشق دونالد ترامپ» خواند و همچنین گفت که از اینکه «مسلمانان تندرو» در مناصب عمومی آمریکا کار کنند، نفرت دارد.

ماموران تحقیق درباره این مرد آمریکایی اعلام کردند که در خانه او یک تفنگ ساچمه‌ای و یک سلاح خودکار با کالیبر ۲۲ میلیمتری پیدا کردند..

دستگیری این فرد چند هفته بعد از اظهارات نژادپرستانه و اسلام ستیزانه مجری مشهور شبکه فاکس نیوز علیه ایلهان عمر صورت گرفت؛ اظهاراتی که بعد از انتقادهای عمر از رژیم صهیونیستی مطرح شد و او عملا این عضو دموکرات کنگره آمریکا را به دلیل داشتن حجاب اسلامی، «ضد آمریکایی» خوانده بود.

اظهارات این عضو مسلمان کنگره درباره نفوذ لابی‌های رژیم صهیونیستی در سیاست آمریکا سبب شد که حتی مقام‌های ارشدی از قبیل شخص رئیس‌جمهور آمریکا علیه خانم عُمَر موضعگیری کنند و او را «ضد اسرائیلی» بخوانند.

ایلهان عمر سومالیایی‌تبار به همراه «رشیده طلیب» فلسطینی‌تبار، در انتخابات سال گذشته توانستند به مجلس نمایندگان راه پیدا کنند و تبدیل به دو عضو مسلمان کنگره آمریکا شدند.

پربیننده ترین خبرها