سفیر انگلیس در لبنان: تفاوتی میان شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله نیست

سفیر انگلیس در لبنان: تفاوتی میان شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله نیست
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 18:09

سفیر انگلیس در لبنان گفت: لندن تفاوتی میان شاخه سیاسی و شاخه نظامی حزب‌الله قائل نیست.

العالم _ لبنان

«کریس رامبلینگ» سفیر انگلیس در لبنان، تصمیم کشورش در تروریستی اعلام کردن حزب‌الله را «تصمیمی مهم» خواند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، رامبلینگ گفت: «تفاوتی میان شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله نیست؛ تصمیم بریتانیا در ممنوع اعلام کردن حزب‌الله تصمیمی مهم است (اما) این موضوع حمایت ما از دولت و ملت لبنان را نفی نمی‌کند».

اسفندماه گذشته (1397) همزمان با تلاش‌های آمریکا برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس هم اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

جاوید در این مورد گفته بود: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم، به همین جهت، من تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع کنم».

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان فروردین ماه امسال در نشست خبری مشترک با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود اظهار داشت که «حق طبیعی لبنان است که در برابر هر گونه اشغالگری از خود واکنش نشان دهد». باسیل گفته بود: به پامپئو تاکید کردیم که حزب الله حزبی لبنانی است نه تروریستی.

انگلیس در حالی این اقدام را انجام می‌دهد که اتحادیه اروپا حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها