بازتاب راه اندازی پرواز مستقیم تهران - کاراکاس در رویترز

بازتاب راه اندازی پرواز مستقیم تهران - کاراکاس در رویترز
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 15:07

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه با بازتاب راه اندازی پرواز تهران - کاراکاس نوشت: همزمان با حمایت ایران از ونزوئلا در برابر مخالفان تحت حمایت امریکا در این کشور، شرکت خصوصی هواپیمایی ماهان ایران خط مستقیم پرواز به کاراکاس راه اندازی کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در این گزارش آمده است: رسانه های ایران به نقل از رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران گزارش دادند که این خط هوایی اوایل روز دوشنبه آغاز به کار کرد و در اولین پرواز شماری از مقامات وزارت خارجه ایران عازم کاراکاس شدند.
رویترز افزود: این مقام هواپیمایی ایران همچنین عنوان کرد که هیاتی از شرکت ماهان نیز به کاراکاس سفر کرده تا در مورد تداوم پروازها میان دو کشور با مقامات ونزوئلا مذاکره کند.پرواز تهران به کاراکاس 16 ساعت بطول می انجامد.
در ادامه گزارش خبرگزاری رویتز آمده است: نخستین پرواز مستقیم تهران – کاراکاس توسط شرکت ماهان در حالی انجام شد که آمریکا در سال 2011 تحریم هایی را علیه این شرکت اعمال کرد. دربحبوحه تنش ها در ونزوئلا، ایران از دولت ونزوئلا در برابر آمریکا حمایت کرده است. روسیه، چین و ترکیه نیز همچون ایران از دولت مادورو حمایت می کنند.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا ماههاست که با دخالت های آمریکا و اعمال تحریم ازسوی این کشور با چالش های اقتصادی و اجتماعی وکمبود مواد غذایی، دارو و مایحتاج اولیه روبرو است.
خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا پس ازمراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت دراین کشورخواند وآمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کنونی ونزوئلا اعلام کرده که این کشور قربانی یک کودتای تحت حمایت آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها