رئیس مجلس پاکستان: روابط تهران ـ اسلام آباد خلل ناپذیر است

رئیس مجلس پاکستان: روابط تهران ـ اسلام آباد خلل ناپذیر است
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 18:24

خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان روز دوشنبه گزارش داد که اسد قصیر رئیس مجلس ملی این کشور خاطرنشان کرده، دو ملت و دولت ایران و پاکستان با توجه به مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی از رابطه بسیار قوی برخوردار هستند و هیچ کس نمی تواند در آن خلل وارد کند.

العالم ـ آسیا

براساس این گزارش، وی امروز در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شواری اسلامی در حاشیه یکصد و چهلمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در دوحه قطر با تاکید بر اینکه روابط فرهنگی دو ملت همسایه ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی آنها دارد، گفت که به همین دلیل دیدگاه های دو دولت و ملت نیز در باره موضوعات مختلف منطقه ای و جهانی مشترک است.
قصیر افزود: پاکستان برای مناسبات صمیمی خود با ایران ارزش زیادی قائل بوده و خواستار گسترش مناسبات دو کشور در همه زمینه ها از طریق تبادل هیات های اقتصادی و پارلمانی است.
وی در ادامه بر توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های همکاری ملت های دو کشور در حوزه تبادل اطلاعات امنیتی، مدیریت مرزها، تجارت، سرمایه گذاری و همکاری های پارلمانی تاکید کرد.
رئیس مجلس ملی پاکستان همچنین بر گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید و عنوان کرد: ایران همواره کشور دوست و همسایه پاکستان بوده و روابط با ایران هیچگاه کمرنگ نخواهد شد.
قصیر ضمن تشکر از حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از ملت و دولت پاکستان، بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در حمایت از مردم پاکستان را قابل ستایش خواند و گفت که ملت و دولت پاکستان نیز افتخار می کند در مواقع مورد نیاز در کنار ملت برادر و دوست ایران قرار داشته باشد.
قصیر ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه ناگوار سیل در بخش هایی از ایران، مراتب همدردی خود، دولت و ملت پاکستان را تقدیم ملت و دولت ایران کرد.

پربیننده ترین خبرها