مکرون رقیب انتخاباتی نتانیاهو را به پاریس دعوت کرد

مکرون رقیب انتخاباتی نتانیاهو را به پاریس دعوت کرد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 18:48

در حالی که تنها یک روز به برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی زمان باقی مانده است، رئیس جمهوری فرانسه 'یائیر لاپید' فرد شماره دو در فهرست انتخاباتی بنی گانتز را به طور رسمی به کاخ الیزه دعوت کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه با صدور بیانیه ای از لاپید فرد شماره دو ائتلاف میانه روی موسوم به ' آبی - سفید' دعوت کرد تا برای دیدار و گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، به این کشور سفر کند. این دیدار قرار است روز جمعه برگزار شود.
لاپید در فوریه گذشته به فهرست راست میانه بنی گانتز اضافه شد. در صورتی که گانتز در انتخابات فردا (سه شنبه) پیروز شود و به نخست وزیری برسد، لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه افزود: مکرون و لاپید قرار است در این دیدار، درباره وضعیت خاورمیانه از جمله خطر ایران، همچنین یهودی ستیزی در اروپا با هم گفت وگو کنند.
دیدار لاپید از فرانسه، دیداری رسمی است و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز از این سفر مطلع شده است.
به گزارش ایرنا، سفر لاپید به فرانسه در حالی صورت می گیرد که ساکنان اسرائیل فردا (سه شنبه) به پای صندوق های رای می روند تا ترکیب جدید پارلمان خود را انتخاب و مشخص کنند که آیا نتانیاهو که پس از سال ها تکیه بر مسند قدرت باز می تواند بر حکومت خود ادامه دهد یا خیر.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نسبت به آینده حیات سیاسی نتانیاهو با دیده تردید نگاه می کنند.
بیش از 6میلیون اسرائیلی شرایط شرکت در انتخابات را دارند اما آنها نمی توانند به طور مستقیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی را انتخاب کنند چرا که نخست وزیر برخاسته از اکثریت پارلمانی خواهد بود.
از دیر باز، ' ایران هراسی' همواره دستاویز مقامات رژیم صهیونیستی برای فریب اروپایی ها و عرب ها بوده است. این ایده که مقابله با ایران لزوما شامل اتحاد با رژیم صهیونیستی و عادی سازی با آن است، فقط یک ایده صهیونیستی است و تنها به نفع این رژیم تمام می‌شود که از همه رویدادهای منطقه و جهان به نفع خود استفاده می‌کند.
این رژیم با استفاده از موضوع ایران هراسی تلاش می کند تا اروپا را در مقابله با ایران با خود همراه کند. درباره عربها نیز وضعیت به همین گونه است و تازه‌ترین موفقیتش بهره برداری از تنش طائفه‌ای است که سال‌هاست منطقه عربی را فراگرفته است.

پربیننده ترین خبرها