النجبا: تصمیم آمریکا اهمیتی برای مقاومت وانقلابیون عراق ندارد

النجبا: تصمیم آمریکا اهمیتی برای مقاومت وانقلابیون عراق ندارد
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 02:21

جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق تاکید کرد که تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اهمیت و تاثیری برای گروههای مقاومت اسلامی و نیروهای انقلابی در عراق نخواهد داشت.

العالم-عراق

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق تاکید کرد که درج نام سپاه پاسداران در لیست تروریسم آمریکا، هیچ تاثیری بر رویکرد هیچکدام از گروههای مقاومت اسلامی عراق و نیز نیروهای انقلابی این کشور نخواهد گذاشت.

'سید هاشم الموسوی' در گفتگویی که خبرگزاری اسرارنیوز عراق منتشر کرد، افزود: این تصمیم نیز بخشی از اقدامات آمریکا در تحریم یکجانبه ایران است که تاکنون از جمله در تحریم سپاه پاسداران و این بار در گنجاندن نام آن در لیست تروریسم، انجام شده است.

وی درخصوص موضع عراق نیز گفت: با توجه به این که سیاست عراق پرهیز از ورود به قطب بندی های سیاسی و منطقه ای است، بنابر این تحریم های یکجانبه آمریکا تعهد یا الزامی برای عراق ایجاد نمی کند.

الموسوی افزود: عراق کاری به اقدامات آمریکا ندارد چرا که مفهوم تروریسم از نظر آمریکا سیال است و هر گاه بخواهد از آن در چارچوب جنگ روانی علیه گروه یا کشوری مورد استفاده قرار می دهد تا آن را تحت فشار بگذارد.

وی تاکید کرد که اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران هیچ تاثیری بر رویکرد و عملکرد سیاسی، نظامی و فکری گروههای مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است.

به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.

پربیننده ترین خبرها