طراح تحریم های آمریکا علیه تهران اقدام ترامپ را به سخره گرفت

طراح تحریم های آمریکا علیه تهران اقدام ترامپ را به سخره گرفت
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 13:25

'ریچارد نفیو' مسئول طراحی تحریم ‌ها علیه ایران وتیم پشتیبان‌ آمریکا در مذاکرات هسته ای 1+5 در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار توئیت هایی دولت ترامپ را به سخره گرفت ونوشت: مشاوره دادن به ترامپ درامور ایران یک تفریح شده است.

العالم ـ آمریکا

نفیو در توییتر نوشت: به واقع مشاور ترامپ درامور ایران بودن باید یک تفریح باشد، تمام آنچه که شما باید انجام دهید این است که به او (ترامپ)بگویید، اوباما این کار را نکرد و بعد می توانید بقیه گزارش را با مسائل مسخره پر کنید.
نفیو در توییتی دیگر افزود: حدس می زنم با این اقدام ترامپ، در آخر عربستان، امارات و اسرائیل تهدید سپاه را جدی بگیرند، حالا می توانیم بگوییم کاری انجام دادیم که اوباما، بوش، کلینتون، بوش پدر و ریگان مسخره انجام نداده بودند.
این عضو سابق تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران در ادامه انتقادهای خود ازاقدام خصمانه دولت ترامپ علیه سپاه نوشت: به نظر من اکنون سخت است که یک؛ اسد را متقاعد ساخت که به آنها (سپاه) بگوید به خانه برگردید و دو؛ اینکه اگر شما با هر شرکت خارجی که بین سال های 2015تا 2017 صحبت کرده بودید وآنها ازشما نپرسیده بودند که چگونه باید ازترس تحریم های آمریکا از سپاه دوری کنید، خواب بوده اید.
نفیو در توییت دیگری از اقدام دولت ترامپ در قبال سپاه نوشت: با سپاس ازاین کار، حالا سپاه قادر نیست تا به سوریه برود،حالا می توانیم به دنبال دیگر کسانی که از سپاه حمایت کردند و با آن تجارت داشتند، برویم.
در همین حال وندی شرمن از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا نیز دو روز قبل در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره انگلیسی در باره اقدام احتمالی ترامپ علیه سپاه نسبت به پیامدهای این اقدام برای نظامیان آمریکایی ابراز نگرانی کرده بود.
وی گفته بود: از آنجایی که سخت است منافعی در این کار برای آمریکا ببینم بجز آنکه یکی بگوید شخص رئیس جمهور به دنبال آغاز درگیری است.
شرمن گفته بود: سپاه پاسداران هم اکنون بطور کامل مورد تحریم قرار گرفته و تشدید این امر برای نظامیان آمریکایی در منطقه کاملا خطرناک است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در اقدامی غیر متعارف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کرد.
'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پی اعلام این تصمیم، در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام' را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
شورای عالی امنیت ملی نیز در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد

پربیننده ترین خبرها