تحلیل روز/

اقدام علیه سپاه؛ هدیه جدید ترامپ برای نجات نتانیاهو پیش از انتخابات

اقدام علیه سپاه؛ هدیه جدید ترامپ برای نجات نتانیاهو پیش از انتخابات
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 11:02

برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم اشغالگر صهیونیستی برای سرزمین های اشغالی و هم چنین برای مناطق اطراف فلسطین و کشورهای عربی و محافل بین المللی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

العالم _ تحلیل روز

اهمیت و محوریت این انتخابات به شکل ویژه ای به سرنوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مربوط است.

عوامل زیادی، مرحله پیش روی نتیانیاهو را رقم زده زیرا وی با پرونده های فسادی روبروست که تهدیدی برای آینده سیاسی وی است. وی هم چنین با رقیب قدرتمندی چون بنی گانتس و محافظه کاران رژیم صهیونیستی روبروست از اینرو باید برگه ها و هدایای دریافتی خود را برای گذر سالم از صندوق های رای رو کند که بدون شک هدایای آمریکا از همه برجسته تر بود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت امریکا به قدس، به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر منطقه اشغالی جولان سوریه و تحویل جسد زخریا بومل سرباز ارتش صهیونیستی به رژیم صهیونیستی با نظارت روسیه هدایای آمریکا به این رژیم بود.

این هدایا به نتانیاهو قدرت داد تا خود را به عنوان نخستین و قدرتمندترین حافظ منافع شهرک نشنیان به ویژه منافع گره خورده با امنیت و حفاظت شهرک نشینان از حملات دشمنان، نشان دهد که نتانیاهو به خوبی از پس بازی با ابزارهای امنیتی برمی آید و طی سالیان گذشته نیز در انتصاب وی به عنوان نخست وزیری نقش مهمی داشت.

آخرین هدیه آمریکا نیز وارد کردن نام سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در لیست تروریست ها بود که می توان آن را به عنوان بزرگترین هدیه برای نتانیاهو پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی دانست. بنابراین گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست ها برای نتانیاهو فوائد زیادی داشت :

نخست اینکه؛ این تصمیم امریکا این فرصت را برای نتانیاهو فراهم آورد که اعلام کند روابط قوی وی با ترامپ ؛ موجب شد تا وی را به تصمیم گیری علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجبور کند بنابراین نتانیاهو این امکان را یافته تا خود را مهم ترین بازیگر در هدف قرار گرفتن ایران و متهم شدن به تروریست معرفی کند.

دوم اینکه؛ اقدام اخیر آمریکا در خصوص سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی راه را بر اقدامات و حملات نتانیاهو باز می کند به گونه ای که نتانیاهو یا هر دولت جدیدی در رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از این رده بندی اخیر آمریکا، صرف نظر از مواضع بین المللی و غیرقانونی بودن این رده بندی آمریکا و هم چنین صرف نظر از واکنش های ایران به هرگونه حملات احتمالی اسرائیل یا امریکا، نیروهای ایرانی در سوریه را به بهانه تروریست بودن هدف قرار خواهند داد .

و سوم؛ دولت آمریکا به تصمیم گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست ها به عنوان اهرم فشاری بر تهران می نگرد که بیانیه کاخ سفید نیز بهترین تایید براین ادعاست.

بنابراین امریکا اعتقاد دارد این تصمیم؛ دولت ایران را به مقابله با آن وا می دارد و دیگر فرصتی برای مقابله با پروژه هایی که واشنگتن و هم پیمانانش در منطقه و کشورهای عربی در صدد تصویب آن در منطقه هستند و معامله ترامپ مهم ترین مورد آن است ، نداشته باشد زیرا قرار است معامله قرن در چند ماه آینده اعلام شود بنابراین و به اعتقاد آمریکا، ایران تحت فشار زیادی قرار می گیرد و از تلاش برای مانع تراشی جهت تصویب این معامله باز می ماند. این در حالی است که برخی از کشورهای عربی نیز به بهانه اینکه کار از کار گذشته درصدد تبلیغ برای عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.

دولت جدید رژیم صهیونیستی نیز از این حوادث برای تثبیت نفوذ و دیدگاه خود استفاده خواهد کرد که به نظر می رسد نسبت به دولت های پیشین این رژیم بسیار افراطی تر است.

در این میان امریکا برای به زانو درآوردن ایران از انواع تحریم ها و فشارهای اقتصادی و صرف نظر از تاثیرشدید آن بر جامعه ایران استفاده می کند که این دیدگاه مغایر با قوانین بین المللی است در واقع باید گفت تقابل میان دو گروهی است که طرف اول با فشارهای اقتصادی و نظامی در صدد تحمیل دیدگاه خود است و طرف دیگر نیز درتلاش برای حفظ حقوق مسلم خود است تلاشی که فقط آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و برخی کشورهای عربی همسو مخالف آن هستند.

حسین الموسوی

پربیننده ترین خبرها