چهار کشته در درگیری‌های مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان

چهار کشته در درگیری‌های مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 15:11

منابع خبری از کشته شدن چهار نفر از تحصن‌کنندگان سودانی در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم پایتخت این کشور خبر می‌دهند.

العالم _ آفریقا

صبح امروز سه‌شنبه نیز نیروهای امنیتی سودان با کامیون‌ به سمت تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش یورش بردند تا آنها را متفرق سازند.

نیروهای امنیتی سودان صبح امروز شروع به تیراندازی هوایی و شلیک گاز اشک‌آور کردند که به دنبال آن شمار زیادی از مردم سودان به جمع تحصن‌کنندگان پیوستند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، افسران ارتش سودان حمایت خود از مردم و تحصن‌کنندگان را اعلام کرده و حتی درب ساختمان فرماندهی ارتش را به روی مردم گشودند تا در آنجا پناه بگیرند.

شبکه‌ اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که در درگیری‌های امروز چهار نفر از تحصن‌کنندگان کشته شدند.

روز دوشنبه (دیروز) نیز نیروهای امنیتی سودان به سمت هزاران نفری که در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم تحصن کرده‌اند، حمله کردند تا آنها را متفرق سازند اما نیروهای ارتش مانع این کار شدند و در جریان تبادل آتش بین نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی، دو نفر از نیروهای ارتش کشته شدند.

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز است که در ابتدا تظاهرات‌کنندگان به تورم و نابسامانی اوضاع معیشتی اعتراض داشتند اما اکنون خواهان کناره‌گیری البشیر از قدرت هستند.

پربیننده ترین خبرها