در پی بدرفتاری تل‌آویو با اسرای فلسطینی صادر شد

دستور «القسام» برای مقابله به مثل با اسرای رژیم صهیونیستی

دستور «القسام» برای مقابله به مثل با اسرای رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 14:56

سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد، در پی بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی به یگان «سایه» دستور داده شده رفتاری شبیه به همین رفتار را با اسرای صهیونیستی داشته باشند.

العالم - فلسطین اشغالی

اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی در پی بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به مطالبات آنها وارد روز سوم شده و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، تا کنون تعداد اسرایی که به اعتصاب غذای نامحدود تحت عنوان «معرکةالکرامه 2» پیوسته‌اند به 353 نفر رسیده است: 120 اسیر در زندان «رامون»، 20 اسیر در زندان «جلبوع»، 100 اسیر در زندان «النقب»، 33 اسیر در زندان «نفحه»، 35 اسیر در زندان «مجدو»، 20 اسیر در زندان «عوفر» و 25 اسیر در زندان «ایشل».

در همین راستا «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرد، فرماندهی القسام در راستای «مقابله به مثل»، به یگان «سایه» دستور داده با اسرای دشمن صهیونیستی رفتاری شبیه به رفتار این رژیم با اسرای فلسطینی داشته باشند.

سخنگوی گردان‌‌های القسام ادامه داد: «در پی ادامه آزار و اذیت‌های (دشمن صهیونیستی) با اسرا و خانواده‌های آنها، رفتاری که مقاومت پیش‌تر با نظامی (گیلعاد) شالیت داشت و دشمن به خوبی از آن آگاه است، دیگر تکرار نخواهد شد».

گردان‌های القسام در سال 2006، یگان سایه را با هدف تأمین امنیت نظامیان صهیونیستی به اسارت در آمده و مخفی کردن آنها برای تبادل اسرا در آینده ایجاد کرد و توافق تبادل اسرا معروف به «شالیت یا صفقة‌الاحرار» یکی از معروف‌ترین آنهاست. در این توافق 1027 اسیر فلسطینی با نظامی اسرائیلی گیلعاد شالیت مبادله شد.

گردان‌های القسام پیش‌تر اعلام کرده، چهار اسیر صهیونیستی در اختیار دارد اما هیچ اطلاعاتی درباره زنده یا مرده بودن آنها نداده است.

پربیننده ترین خبرها