تظاهرات 10 هزار نفری معترضان به سیاست‌های دولت در صربستان

تظاهرات 10 هزار نفری معترضان به سیاست‌های دولت در صربستان
يکشنبه 25 فروردين 1398 - 14:52

هزاران نفر از معترضان به برنامه‌های رئیس‌جمهور صربستان بار دیگر در پایتخت تظاهرات کردند.

العالم - اروپا

حدود ۱۰ هزار نفر از مردم صربستان در ادامه اعتراضات به سیاست‌های «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر شنبه در بلگراد (پایتخت این کشور) به خیابان آمدند و خواستار استعفای وی شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، تظاهرات دیروز در سراسر کشور سازماندهی شده بود. مردم صربستان در بلگراد با سر دادن شعار: «همه ما یکی از پنج میلیون هستیم»، خواستار انتخابات آزاد و شرایطی مطلوب برای انتخابات شدند.

این شعار اشاره به سخنان ووچیچ دارد مبنی بر اینکه به خواسته‌های معترضان پاسخ داده نخواهد شد حتی اگر تعداد آنها به پنج میلیون برسد. صربستان هفت میلیون نفر جمعیت دارد.

«سدومیر کوپیک» کارشناس امور سیاسی درباره تحولات صربستان گفت: «رئیس‌جمهور قدرت اجرایی و قانونی را در دست خود گرفته است. حالا او شروع کرده است تا دستگاه قضا را تحت کنترل خود درآورد. صربستان با وجود او آینده‌ای ندارد.»

تظاهرات علیه رئیس‌جمهور صربستان از دسامبر گذشته آغاز شده است.یعنی زمانی که به «بروکو استفانویچ» رهبر چپ‌گراها در شهر «کروسواچ» واقع در جنوب صربستان حمله شد.

طبق اخباری که درباره این واقعه منتشر شده، افرادی با پیراهن‌های سیاه استفانویچ را به وسیله ادوات آهنی مورد ضرب و شتم قرار دادند و او را به شدت زخمی کردند. این افراد البته بعدا دستگیر شدند و ووچیچ هم این واقعه را محکوم کرد. با این حال مخالفان دولت معتقدند که رئیس جمهور با سخنان نفرت پراکنانه علیه منتقدان، شرایط را برای ارتکاب چنین خشونتی مساعد کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها