نیروی دریایی ارتش در آب های نیلگون خلیج فارس رژه برگزار می کند/ ورود نداجا به عرصه ساخت ناوشکن/ هدف آمریکا از لفاظی علیه سپاه

نیروی دریایی ارتش در آب های نیلگون خلیج فارس رژه برگزار می کند/ ورود نداجا به عرصه ساخت ناوشکن/ هدف آمریکا از لفاظی علیه سپاه
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 16:23

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رژه دریایی این نیرو به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی در آب های نیلگون خلیج فارس و ساحل شهر بندرعباس برگزار می شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر دریادار دوم مجتبی محمدی روز دوشنبه درنشست خبری به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی اظهار داشت: رژه نیروی های مسلح مستقر در هرمزگان روز 29 فروردین با سخنرانی استاندار این استان یا نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این روز یاد آور فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی به ارتش است که در راستای در راستای خنثی سازی توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای انحلال ارتش صادر شد.
وی اضافه کرد: رژه نیروهای مسلح از آن زمان تا کنون هرساله برگزار می شود و این رژه امسال به جز استان های درگیر سیل، در همه استان ها برگزار می شود.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش (نداجا) تصریح کرد: همچنین 29 فروردین یادآور دلاور مردی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و رویایی مستقیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آمریکاست.
آمریکایی ها برای حمایت از صدام به صورت مستقیم در جنگ مداخله کردند
فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: آمریکایی ها برای حمایت از صدام و رژیم بعث عراق بدون اعلام وارد جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی شدند و به ناوشکن های سهند، جوشن و سبلان حمله کردند.
امیر دریا دار محمدی ابراز داشت: مداخله مستقیم قدرت های بزرگ به نفع عراق زمانی انجام گرفت که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پیشروی به سمت بصره و بغداد را آغاز کرده بودند و آنان از این امر احساس خطر می کردند.
وی یاد آور شد: آمریکایی ها علاوه بر مداخله نظامی به نفع رژیم بعث عراق در جنگ و حمله ناگهانی به نیروی دریایی جمهوری اسلامی، حتی هواپیمای مسافری و بی دفاع کشور را در تیر سال 67 سرنگون کردند و مسافران آنرا به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: 29 فروردین سال 67 اجازه ندادیم سبلان غرق شود و آنرا تعمیر کردیم که هم اکنون در حال تامین امینت خطوط مواصلاتی دریایی در خلیج عدن است.
وی اشاره کرد: اگر سهند غرق شد و به اعماق دریا رفت سهند دیگری ساخته و به ناوگان ملحق کرده ایم.
وی اشاره کرد: شهادتگاه شهدای رویارویی مستقیم با آمریکایی ها در 29 فروردین گلباران می شود.
هیچکس نمی تواند به ایران چشم طمع داشته باشد
فرمانده منطقه یکم نداجا بیان داشت: به ملت ایران اطمنیان می دهیم نیروهای مسلح با اقتدار و قدرتمندانه امنیت کشور و تمامیت ارضی آنرا تامین می کنند.
امیر دریادار دوم محمدی خاطر نشان کرد: رژه نیروهای مسلح نشانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که کسی بتواند به آن چشم طمع داشته باشند.
وی ابراز داشت: نظام اسلامی دارای ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی است که در هر لحظه آماده دفاع از کشور هستند.
ساخت شناورهای جدید در دستور کار نداجا
فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: ساخت تجهیزات و وسایل دفاعی مورد نیاز نیروهای مسلح کشور بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار دارد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای کمک به وزارت دفاع و سرعت بخشیدن به این روند وارد عرصه ساخت ناو و ناوشکن شده است.
امیر دریادار دوم محمدی اظهار داشت: اکنون به جز سهند و سبلان ساخت موشک انداز کلاس پیکان و ناو تخصصی الکترونیکی شیراز در دستورکار قرار دارد.
لفاظی های آمریکایی ها با اهداف سیاسی و اقتصادی است
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تحرک نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه پس از تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آنها تحرکی که بیانگر جهت گیری و موضع گیری خاصی باشد، نداشته اند.
فرمانده منطقه یکم نداجا بیان داشت: این اقدام ها بازی با کلمات است، الفاظ دارای بار حقوقی را برای رسیدن اهداف اقتصادی و سیاسی بکار می گیرند مانند تکرار جمله « گزینه نظامی روی میز است».
به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم محمدی خاطر نشان کرد: بکارگیری گزینه نظامی نیازمند فراهم کردن مقدمه های خاص خود است و به این راحتی که بیان می کنند نیست و از سوی دیگر نیروهای مسلح کشور آماده پشیمان کردن آنان هستند.
حضور بالگردهای منطقه یکم نداجا در مناطق درگیر سیل
فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط هوایی مستقیم بین بندرعباس و خرم آباد برقرار شده و لوازم مورد نیاز سیل زدگان ارسال می شود.
امیر دریا دارمحمدی افزود: هم اکنون بالگردهای منطقه یکم نداجا در آبادان حضور داشته و مشغول خدمت دهی هستند.

پربیننده ترین خبرها