ادامه سیاست ویران گری رژیم صهیونیستی در قدس

شنبه 31 فروردين 1398 - 11:33

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس ده ها منزل در محله حی السلوان در این شهر را به بهانه ساخت و ساز در حریم جنگل و مناطق طبیعی ویران کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

دادگاهی وابسته به این رژیم در قدس درخواست استیناف خانواده های قدس را برای جلوگیری از تخریب اندک خانه هایی که در زمین های "غابه السلام" ساخته اند، رد کرد؛ این در حالی است که در این حکم منازل شهرک نشینان در همین منطقه استثنا شده اند.

بهانه ها، مختلف اما قربانی یکی است؛ این وضعیت خانه های اهالی فلسطینی قدس است که هر لحظه و به هر بهانه در معرض ویرانی است. و اینک دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در شهر اشغال شده قدس حکم تخریب ده ها خانه در منطقه حی سلوان در این شهر را نه به بهانه نداشتن مجوز، بلکه به بهانه ساخت و ساز در مناطق طبیعی صادرکرده است.

این حکم پس از آن صادر شد که دادگاهی وابسته به شهرداری رژیم اسرائیل در قدس، درخواست استیناف تعدادی از خانواده های فلسطینی ساکن قدس را برای جلوگیری از تخریب خانه هایشان، که به طور جزئی در محدوده "غابه السلام" بین شهرک های جبل المکبر و سلوان ساخته شده اند، رد کرد.

حدود 60 خانه در این منطقه ساخته شده اند و بیش از 500 فلسطینی در آنها زندگی می کنند. فلسطینی های ساکن این منطقه سال هاست که برای گرفتن مجوز ساخت و ساز در این منطقه تلاش می کنند اما به نتیجه نرسیده اند. این در حالی است که در این حکم، خانه های شهرک نشینان که توسط شرکت صهیونیستی العاد در همین منطقه ساخته شده است، استثنا شده است.

یک شهروند فلسطینی می گوید: هر جا بخواهند ما را کوچ دهند، وطن ما اینجاست. ما جز خدا کسی را نداریم. ما آنقدر مقاومت می کنیم تا بمیریم یا اینکه خدا حق ما را بگیرد.

رژیم صهیونیستی با شعار "ساخت و ساز ممنوع و ویرانی، مجاز" همچنان به تخریب منازل شهروندان فلسطینی قدس ادامه می دهند این در حالی است اهالی قدس به تنهایی در مقابل سیاست های هویت زدایی رژیم صهیونیستی در قدس که به منظور تغییر هویت و بافت عربی قدس انجام می شود، ایستاده اند.

با اجرای حکم دادگاه نظامی رژیم اشغال گر، این محله به طور کامل ویران خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها