حکیم: عراق سیاست درهای باز با جهان را در پیش گرفته است

حکیم: عراق سیاست درهای باز با جهان را در پیش گرفته است
شنبه 31 فروردين 1398 - 22:42

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که عراق سیاست درهای باز را با کشورهای منطقه و جهان در پیش گرفته است.

العالم ـ عراق

«سید عمار حکیم» روز شنبه در دیدار با «علاء الدین بروجردی» فرستاده رییس مجلس شورای اسلامی ایران به اجلاس پارلمان های همسایه عراق گفت که عراق گام های استواری برای پیشبرد سیاست درهای باز با کشورهای منطقه و جهان برداشته است.
وی خاطر نشان ساخته است که عراق در تلاش است براساس منافع مشترک با همگان روابطی متوازن برقرار کند.
به نوشته بیانیه دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق، حکیم و بروجردی در این دیدار در مورد تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و نیز راهکارهای تقویت مناسبات فیمابین به بحث و تبادل نظر پرداختند.
حکیم بر اهمیت برگزاری نشست پارلمانی کشورهای همسایه عراق که بر اساس دیدگاه مشترک در قبال مسائل مختلف برگزار می شود، تاکید کرد.
بروجردی نیز در این دیدار از موضع بغداد در قبال جمهوری اسلامی ایران قدردانی و بر اهمیت برگزاری نشست پارلمانی کشورهای همسایه عراق برای تقویت همکاری پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، بروجردی بعد از پایان این دیدار از نمایشگاه ویژه اشیاء شخصی شهید آیت الله «سید محمد باقر حکیم» و برادر مرحومش «سید عبدالعزیز حکیم» دو تن از رهبران سیاسی عراق و هدایای ویژه کشورهای مختلف دنیا به سید عمار حکیم که در مقر دفتر جریان حکمت ملی دایر شده بازدید کرد.
نشست بین المجالس همسایگان عراق روز شنبه با حضور روسای پارلمان های عربستان، کویت، اردن، ترکیه و سوریه و هیات پارلمانی ایران به ریاست علاء الدین بروجردی در بغداد با عنوان «عراق؛ ثبات و توسعه» برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها