نیروهای حفتر، یک منطقه را در جنوب پایتخت لیبی گرفتند

نیروهای حفتر، یک منطقه را در جنوب پایتخت لیبی گرفتند
شنبه 31 فروردين 1398 - 23:19

نیروهای تحت امر ژنرال حفتر مدعی شدند که یک منطقه را در بخش جنوبی شهر طرابلس به تصرف خود درآورده‌اند.

العالم _ لیبی

درگیری‌ها بین نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و نیروهای دولت «وفاق ملی» لیبی همچنان ادامه دارد و در اثناء این درگیری‌ها، مناطقی بین دو طرف دست به دست می‌شود.

شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روسیه به نقل از خبرنگار مستقر خود در لیبی شنبه (۳۱ فروردین) گزارش داد که نیروهای حفتر امروز منطقه «العزیزه» واقع در جنوب شهر طرابلس، پایتخت لیبی را به تصرف خود درآورده‌اند.

این پیشروی نیروهای حفتر بعد از بیانیه کاخ سفید آمریکا مبنی بر تماس تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور با او صورت می‌گیرد. کاخ ریاست جمهوری آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد که ترامپ و حفتر در تماس تلفنی درباره تحولات اخیر لیبی و استقرار ثبات در این کشور رایزنی کرده‌اند.

این اقدام دولت آمریکا خشم ساکنان شهر طرابلس را در پی داشت، به‌گونه‌ای که بعد از رسانه‌ای شدن این تماس تلفنی، هزاران نفر به صورت خودجوش به خیابان‌های این شهر آمدند و علیه مداخله آمریکا، عربستان سعودی و مصر در کشورشان و حمایت آن‌ها از حفتر شعار سردادند.

پیشروی امروز نیروهای حفتر در حالی اتفاق افتاد که این نیروها از چهارشنبه گذشته، علاوه بر تلفات انسانی، شهر«غریان» و پایگاه نظامی «تمنهت» را در اطراف طرابلس از دست دادند و به نیروهای دولت وفاق ملی که سال ۲۰۱۵ با حمایت آمریکا و غرب تشکیل شده است، واگذار کرده‌اند.

ژنرال حفتر که از فرماندهان سابق ارتش لیبی است، ۱۵ فروردین بعد از سال‌ها جنگ در لیبی، فرمان تصرف شهر طرابلس را که پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» است، صادر کرد. به رغم ابراز نگرانی سازمان ملل و برخی کشورهای غربی از این عملیات، حفتر در سایه چراغ سبز برخی قدرت‌های منطقه‌ای و اروپایی در حالی پیشروی به سمت طرابلس است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها