استقبال رسمی رییس جمهوری از نخست وزیر پاکستان در سعد آباد/ آغاز گفت وگوهای دوجانبه روحانی و عمران خان

استقبال رسمی رییس جمهوری از نخست وزیر پاکستان در سعد آباد/ آغاز گفت وگوهای دوجانبه روحانی و عمران خان
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 10:15

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد استقبال رسمی کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در مراسم استقبال رسمی رییس جمهوری از نخست وزیر پاکستان که دقایقی قبل برگزار شد، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، حجت الاسلام روحانی و عمران خان از یگان تشریفات بازدید و سپس هیات های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دو جانبه را آغاز کردند.

ارتقای همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله محورهای مذاکرات دکتر روحانی و نخست وزیر پاکستان عنوان شده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان از اعضای هیات دولت نیز در مراسم استقبال رسمی حضور داشتند.
عمران خان شب گذشته در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی وارد تهران شد و مورد استقبال سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.
وی پیش از عزیمت به تهران، در مشهد مقدس توقف کوتاهی داشت و بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان را زیارت کرد.
این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود و قرار است در مدت حضور در تهران با مقامات عالیرتبه کشور نیز دیدار و گفت و گو کند.

پربیننده ترین خبرها