معترضان فرانسوی خطاب به پلیس: خودتان را بُکشید

معترضان فرانسوی خطاب به پلیس: خودتان را بُکشید
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 14:14

در جریان آخرین تظاهرات معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها، شرکت‌کنندگان در تظاهرات پاریس از مقامات امنیتی و پلیس خواستند تا خودکشی کنند؛ شعاری که با واکنش تند مقامات پلیس و دولت فرانسه مواجه شده است.

العالم - اروپا

در جریان آخرین تظاهرات معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها، شرکت‌کنندگان در تظاهرات پاریس از مقامات امنیتی و پلیس خواستند تا خودکشی کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان در بیست‌و سومین هفته اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در قالب شعارهایی ضمن اینکه خشم خود را از برنامه‌های دولت و رئیس‌جمهور فریاد زدند از نیروهای امنیتی خواستند که خودشان را بکشند. این شعار به مجموعه‌ای از خودکشی‌ها در پلیس فرانسه از آغاز سال جاری میلادی و شدت گرفتن اعتراض‌های مردمی اشاره دارد.

اتحادیه بزرگ پلیس فرانسه اعلام کرد که در تظاهرات اخیر جو سنگینی از نفرت از نیروهای پلیس بر شرکت‌کنندگان حکمفرما بود. «کریستف کاستنر» وزیر کشور فرانسه در واکنش به شعارهای روز شنبه در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که کسانی که این شعار را داده‌اند باید از خودشان خجالت بکشند.

اتحادیه پلیس این واقعه را نوعی رسوایی و اقدامی شرمآور دانسته‌ است.«فردریک لاگاش» از اتحادیه پلیس هم گفت: «این توهینی علیه نیروهای پلیس جان باخته‌ و نیز تمامی پلیس است.» وی این شعار را غیرقابل پذیرش دانست و خواستار شناسایی آنهایی شد که مسئول سر دادن چنین شعاری بوده‌اند.

در جریان تظاهرات روز شنبه، بار دیگر میان شرکت‌کنندگان و نیروهای پلیس درگیری رخ داد و پلیس در پاریس بیش از ۲۰۰ نفر را دستگیر کرد.

هزاران نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و روز شنبه ۱۷ نوامبر سال گذشته در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردها خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است. در ادامه این تظاهرات‌ها و با شدت گرفتن خشم معترضان، شعارهایی همچون «ماکرون استعفا بده» بیش از پیش سر داده می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها