نوری المالکی از پروژه های سعودی آمریکائی پرده برداشت

سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 18:08

"نوری المالکی "نخست وزیراسبق عراق گفت: فرماندهان آمریکائی با پروژه های امریکائی اسرائیلی در صدد تسلط بر منطقه هستند.

العالم - عراق

نوری مالکی اظهارداشت: اسرائیل، آمریکا و عربستان درصدد دست درازی به عراق و منطقه هستند. داعش نیز دست پروده آنان برای تحقق این اهداف است و هر روز نیز باقی خواهد ماند همانگونه که طالبان، بوکو حرام، داعش و القاعده را ایجاد کردند.

"شیخ قیس الخزعلی" دبیر گردان های اهل الحق نیزگفت : امریکا برای از بین بردن داعش هیچ کمکی به عراق نکرد بلکه درصدد مدیریت داعش برای اجرای طرح هایش در منطقه یعنی تجزیه عراق و سپس تجزیه منطقه بود.

ابو مهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی نیز گفت : زمانی که موصل سقوط کرد شورای وزیران بر اساس توافق دولت عراق و دولت امریکا، رسما خواهان مداخله و کمک نظامی این دولت شد.

امریکا هیچ کمکی به عراق نکرد و شرکت آمریکایی آبرامز که تعمیر تانک ها را بر عهده داشت، را از عراق خارج کرد.

امریکا یک سلاح نیز به عراق کمک نکرد و عراق را در حالی که بغداد در آستانه سقوط بود ترک کرد.

شیخ قیس الخزعلی نیز گفت: زمانی که آیت الله سید علی سیستانی فتوا صادرکرد؛ الحشد الشعبی شکل گرفت و سطح درگیری ها مشخص شد، زیرا عراق از مرحله دفاع به مرحله تهاجمی منتقل شد وشروع به آزاد سازی اراضی خود کرد وتوانست بدون حمایت امریکا به تنهایی مناطقی را آزاد کند.

امریکا نیز پس از قطعی شدن نبرد، مداخله کرد و خواست تا رد پایی بر جای بگذارد و خواست وقت پایانی داعش را تحت کنترل خود درآورد.

ابوالاء الولائی دبیر گردان های سید الشهدا نیز گفت: زمانی که جان کری نزد نوری مالکی امد به وی گفت ما از منطقه داعش در منطقه جزیره آگاهیم، تصاویری از مکان آنها نشانم بده و ما می توانیم آنان را نابود کنیم اما شرطی داریم و ان این است که هواپیماهای ایرانی نتواند از حریم هوایی عراق وارد سوریه شوند.

ما به خوبی و البته با اعتراف آمریکا می دانیم که داعش دست پرورده امریکاست و امریکا زمانی که از در خارج شدند به هر بهانه ای در صدد ورود به عراق هستند اگر چه از پنجره باشد.

"صفا الساعدی" یکی از رهبران الحشد الشعبی نیز گفت : عملیات دیاله تقریبا به پایان رسیده و موفق شدیم همه مناطق دیاله هم چنین صلاح الدین را آزاد کنیم دراین هنگام ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش اعلام موجودیت کرد و حملات هوایی خود را آغاز کردند.

عبدالامیر العبودی تحلیلگر سیاسی نیزگفت: زمانی که داعش تشکیل شد از نظراطلاع رسانی هیچ مشکلی نداشت زیرا برخی رسانه های اروپایی غربی امریکایی و برخی کشورهای خلیج فارس برای 10 یا 15 سال زمینه سازی کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها