اختصاصی العالم؛

کارشناس عرب: دیکتاتوری سعودی صدای مخالف را برنمی تابد

کارشناس عرب: دیکتاتوری سعودی صدای مخالف را برنمی تابد
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 12:01

کارشناس سیاسی عرب رژیم سعودی را یک رژیم "دیکتاتور و قرون وسطایی" توصیف کرد که هیچ گونه صدای مخالفی را بر نمی تابد.

العالم - عربستان

وفیق ابراهیم کارشناس سیاسی عرب در گفت وگو با برنامه "پاناروما" شبکه خبری العالم درباره اعدام های اخیر رژیم سعودی در عربستان تصریح کرد: رژیم سعودی هیچ گونه مخالفی را برنمی تابد؛ اعم از اینکه خواهان لغو تبعیض نژادی و دینی در عربستان باشند یا رعایت حقوق بشر.

رژیم سعودی 37 شهروند عربستانی را روز سه شنبه به اتهامات واهی اعدام کرد که اکثر آنها از پیروان اهل بیت (ع) هستند.

32 نفر از 37 نفر یاد شده از ساکنان شهرهای القطیف، الاحساء، مدینه منور، القصیم و عصیر هستند و اکثر آنها از پیروان اهل بیت (ع) و در بین آنها طلاب علوم دینی بودند که در جنبش مردمی برای درخواست جهت برقراری عدالت اجتماعی و حقوق مساوی شرکت داشتند.

وفیق ابراهیم در گفت وگوی خود با شبکه العالم افزود: قانونی در این کشور (عربستان) وجود ندارد بلکه فقط دیکتاتوری آل سعود حاکم است. حکومت آل سعود صرفا به خاطر شک داشتن به افراد حکم قتل آنها را صادر می کند و میلیون ها اتهام ناروا وارد می کند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم سعودی از وضعیت کنونی بهره برداری می کند زیرا می داند که آمریکا به عربستان بیش از گذشته نیاز دارد؛ خصوصا در سایه لغو معافیت های نفتی ایران و امکان جایگزینی نفت عربستان به جای آن.

این کارشناس عرب افزود: رژیم سعودی از نیاز کنونی آمریکا به نفت عربستان بهره برداری کرد و 37 نفر از جمله افراد نابالغ و نوجوان را اعدام کرد.

وی گفت: هیچ گونه دلیلی برای اعدام این افراد وجود ندارد. خانواده های آنها نیز از احکام اعدام و اجرای آنها گاهی نداشتند. این روند نشان می دهد که ما با یک کشور قرون وسطایی روبرو هستیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها