پیام "حراک جنوبی یمن" در خصوص اعدام های اخیر عربستان

پیام
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 11:38

دفتر سیاسی جنبش "حراک جنوبی یمن" در پیامی اعدام های گسترده اخیر در عربستان را محکوم کرد.

العالم _ یمن

در این پیام به قلم محمد النعمانی، سخنگوی رسمی جنبش حراک جنوبی، آمده است: جنایت هولناک اعدام 37 شهروند غیر نظامی در عربستان نقض آشکار حقوق بشر به شمار می رود.

جنایت های وحشیانه و هولناک خاندان حاکم سعودی ضد شهروندان عربستان، نشانگر دیکتاتوری بودن حکومت استبدادی سلطنتی عربستان است؛ حکومتی که بر پایه ی زور و سرکوب و قتل و اعدام همه ی مخالفان سیاسی استوار است.

اعمال روش های سرکوبگرانه در داخل عربستان - ضد مخالفان "ستم،استبداد و بندگی (طاغوت)" - در استان های جنوب یمن نیز - ضد مخالفان اشغالگری امارات و عربستان – مشاهده می شود.

حملات اخیر جنگنده های سعودی به مرکز پلیس "البییب" در استان "المهره" از آن جمله است. این حملات چند روز پس از جلوگیری افراد حاضر در مرکز از ورود شماری از شبه نظامیان سعودی مسلح به اسلحه و تجهیزات نظامی به استان صورت گرفت.

این در حالی است که هواپیماهای متجاوز سعودی در 5 ساله گذشته اقدام به کشتار کودکان و ویرانی خانه و کوچاندن ساکنان استان های شمالی یمن می کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: دفتر سیاسی حراک جنوبی از همه ی آزادگان جهان می خواهد جنایت هولناک اعدام شهروندان بی گناه عربستان و جنایت های نیروهای اشغالگر اماراتی و سعودی در جنوب یمن – شامل کشتار مردم، تخریب {زیر ساخته ها وخانه ها ...}، بستن فرودگاه ها و بنادر و ایجاد زندان های سری و کشاندن مردم جنوب به جنگ های ساحل غربی و ... را محکوم کنند.

پربیننده ترین خبرها