رزمایش دریایی آمریکا با ترکیه با وجود تنش بابت خرید «اس-400»

رزمایش دریایی آمریکا با ترکیه با وجود تنش بابت خرید «اس-400»
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 - 22:32

در حالی‌که آمریکا با ترکیه بابت خرید تجهیزات نظامی ساخت روسیه در شرایط تنش به‌سر می برد، نیروی دریایی ایالات متحده از انجام رزمایش مشترک با ترکیه در «دریای سیاه» خبر داد.

العالم - آمریکا

نیروی دریایی آمریکا از انجام رزمایش مشترک با ترکیه در دریای سیاه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ناوشکن «یو.اس. اس. راس» روز دوشنبه رزمایش مشترکی را با کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی ترکیه در دریای سیاه انجام داد.

در این بیانیه اشاره شده که نیروی دریایی آمریکا به طور معمول با متحدان و شرکای خود در دریای سیاه تمرین‌های نظامی انجام می‌دهد تا ثبات تردد دریایی منطقه و آمادگی مشترک رزمی افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه ناتو اوایل ماه جاری در واشنگتن در مورد انجام اقدام‌هایی برای مواجهه با روسیه در دریای سیاه توافق کردند. در همین رابطه پنج کشتی جنگی ناتو در رزمایش «سپر دریای 2019» در دریای سیاه که اواسط آوریل (فروردین) به پایان رسید ،شرکت کردند.ناوگان دریای سیاه روسیه نیز در واکنش به این اقدام یک سری تمرین‌های نظامی انجام داد.

ترکیه اسفند گذشته در شهر «ازمیر» و در نشستی به منظور ایجاد هماهنگی، میزبان فرماندهان ناتو بود. این کشور پیشتر نیز متعهد شده بود که ماموریت‌های بیشتری را در قالب ناتو صورت دهد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در همین زمینه وعده داده بود تا کشورش در ماموریت‌های آتی ناتو نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها