آمریکایی ها از جنگ تا نابودی داعش سخن می گویند!

آمریکایی ها از جنگ تا نابودی داعش سخن می گویند!
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 09:38

«ناتان سیلز» هماهنگ کننده امور ضد تروریسم وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: جنگ با داعش پایان نیافته بلکه وارد مرحله جدیدی شده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، سیلز که در همایشی در اندیشکده بروکینگز واشنگتن صحبت می کرد، افزود: آمریکا گروه داعش و شاخه های آن را در هرجایی نابود خواهد کرد.

وی گفت: داعش همچنان یک تهدید محسوب می شود و توانایی انجام حملات علیه ما و متحدانمان را دارد.


هماهنگ کننده امور ضد تروریسم وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که داعش و بوکوحرام مسئول کشتار 35 هزار نفر از سال 2012 هستند.

سیلز ادامه داد: ما در خصوص گزارشهای منتشر شده مبنی بر اینکه یکی از مهاجمان حمله تروریستی سریلانکا در سوریه آموزش دیده تحقیق می کنیم.

پیش از این نیز وزیر دفاع فرانسه در واکنش به انتشار ویدئویی جدید از ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش گفته بود در صورتی که صحت این ویدئو ثابت شود نشان می دهد که جنگ با داعش هنوز پایان نیافته است.

در همین حال دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی مواضع کشورهای اروپایی در خصوص عناصر زندانی داعش در سوریه محکوم کرد.

ترامپ اواخر سال گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقامهای آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

تصمیم ناگهانی ترامپ در این زمینه با تناقض گویی های متفاوتی از سوی مقام های آمریکایی در پاسخ به نگرانی های متحدان غربی و منطقه ای آمریکا مواجه بوده است.

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا از زمانبندی 60 روزه برای خروج همه نظامیان کشورش از سوریه سخن گفته بود، با وجود گذشت حدود پنج ماه هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها