غریب‌آبادی:

جامعه بین‌المللی جلوی اقدامات یکجانبه آمریکا را بگیرد

جامعه بین‌المللی جلوی اقدامات یکجانبه آمریکا را بگیرد
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 09:57

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر مقابله جامعه بین‌المللی با اقدامات یکجانبه آمریکا تأکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در سخنانی در مراسم بزرگداشت روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح که از سوی جنبش عدم تعهد در وین برگزار شد، ضمن حمایت از این ابتکار عدم تعهد، گفت: چندجانبه گرایی، اساس روابط بین‌الملل است و پیدایش سازمان‌های بین‌المللی نیز بر این اصل استوار می‌باشد.

وی با اشاره به این که چندجانبه گرایی مبتنی بر احترام به حاکمیت قانون تضمین کننده منافع کشورها و جامعه بین المللی است، اظهار داشت: متاسفانه امروزه این اصول از یکجانبه گرایی که توسط یک کشور، یعنی آمریکا دنبال می‌شود، رنج می‌برند.

غریب‌آبادی تصریح کرد: اقدامات قهری یکجانبه مانند تحریم، تهدید به استفاده از زور، مداخله نظامی و حتی اقدامی نظیر خروج از معاهدات و ترتیبات بین‌المللی، از سوی آمریکا در سطح بالایی اعمال می‌شود. این اقدامات از سوی کشوری که خود را در جایگاه پلیس بین‌الملل می‌بیند، قطعا مغایر حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد بوده و جامعه بین المللی باید با آن مخالفت کرده و به چندجانبه گرایی و حاکمیت قانون پایبند باشد.

پربیننده ترین خبرها