رئیس هئیت مذاکره‌کننده طالبان با آمریکا تغییر می‌کند

رئیس هئیت مذاکره‌کننده طالبان با آمریکا تغییر می‌کند
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1398 - 13:47

یک رسانه پاکستانی از تغییر رئیس هئیت مذاکره کنندگان طالبان با آمریکا خبر داد.

العالم - آسیا

یک رسانه پاکستانی اعلام کرد که مقامات ارشد طالبان تصمیم گرفتند رئیس هئیت مذاکره کننده این گروه با آمریکا را تغییر دهند.

براساس این گزارش، قرار است «محمدفیصل آخوند» جایگزین «شیر عباس استانکزی» رئیس فعلی هئیت مذاکره کننده طالبان با آمریکا شود.

یک مقام ارشد طالبان به د نیوز گفت: دلیل این تغییر از سوی رهبران طالبان مشخص نیست، اما آنها می گویند استانکزی نمی تواند خواسته‌های آنان را در مذاکره برآورده کند و بنابراین تصمیم به تغییر وی گرفتند.

وی اضافه کرد: استانکزی در هئیت مذاکره کننده حضور خواهد داشت اما دیگر رهبری این هئیت را برعهده نخواهد داشت.

ششمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان روز گذشته(چهارشنبه) در دوحه قطر آغاز شده و طالبان اعلام کرده است که این دور از مذاکرات نیز حول محور خروج نظامیان آمریکا از افغانستان خواهد بود.

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان اعلام کرده است که تا زمانی که آتش بس کامل از سوی طالبان پذیرفته نشود سخنی از توافق صلح نخواهد بود، موضوعی که طالبان آنرا رد کرده و خروج کامل نظامیان خارجی را شرط توافق صلح و ورود به سایر موضوعات اعلام کرده است.

یکی از مقامات ارشد طالبان در این رابطه گفت: خلیلزاد تلاش دارد تا موضوع آتش بس را به طالبان تحمیل کند، اما اینکار ساده ای نخواهد بود.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد آزادی زندانیان و تشکیل دولت موقت از جمله موضوعاتی است که در این دوره از مذاکره در مورد آن گفتگو خواهد شد.

پنجمین دور مذاکرات طالبان و آمریکا در حالی پایان یافت که طرفین اعلام کردند به توافقی برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان دست یافتند.

از سوی دیگر طالبان تاکنون حاضر به گفتگو با دولت افغانستان نشده و این موضوع چالش صلح در افغانستان را بسیار پیچیده کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها