ابعاد تاریک تر معامله قرن به روایت کوشنر +فیلم

شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 18:10

قدس موضوع روایت شرورانه ای معروف به معامله ترامپ یا معامله قرن است. جرد کوشنر، داماد و رئیس مشاوران ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر این بعد از معامله ترامپ انگشت گذاشته است؛ وی مدعی است که قدس به عنوان پایتخت "اسرائیل"، بخش مهمی از هر گونه توافق نهایی است. وی مدعی است که معامله ترامپ به نفع فلسطینی ها و اسرائیلی هاست و هر دو را به زندگی بهتر می رساند.

العالم - فلسطین اشغالی

کوشنر در معرفی طرح خود برای خاورمیانه می افزاید که در حال ویرایش نسخه نهایی طرح خود برای تحویل به ترامپ است. این طرح قرار است در ژوئن آینده بعد از ماه رمضان رونمایی شود.

کوشنر به وضوح می گوید که در این طرح، قدس برای همیشه به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تثبیت خواهد شد. در این طرح هیچ اشاره ای به راه حل دو کشور نخواهد شد. وی همچنین تصریح می کند که واشنگتن امکان انضمام شهرک های ساخته شده در کرانه باختری به "اسرائیل" را بررسی خواهد کرد. کوشنر می گوید تیم کوچکی او را در تدوین معامله قرن یاری کرده اند که گفته می شود دارای مواضع بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارند.

در طرف مقابل، مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرده است که رویارویی با معامله قرن مستلزم وحدت ملی فلسطین است. حماس اعلام کرده است که به منظور بررسی چگونگی بازیابی وحدت، آماده برگزاری دیدارهای سریع و فوری با همه گروه های ملی است. اسماعیل رضوان، از رهبران حماس تأکید کرده است که این معامله در مقابل پایداری ملت فلسطین و مقاومت شکست خواهد خود.

جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه های مقاومت هم بر گزینه مقاومت به عنوان تنها راه شکست طرح ترامپ تأکید کرده اند.

زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفته است که در صورت حمله به مقاومت اسلامی، شهرک های صهیونیست نشین هدف آسانی برای رزمندگان مقاومت خواهد بود. وی تصریح کرده است که در پاسخ به هر گونه حمله کمترین توجهی به قراردادهای امضا شده یا نشده، نخواهد کرد و مقاومت هیچ خط قرمزی نمی شناسد.

پربیننده ترین خبرها