اردن توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه را خواستار شد

اردن توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه را خواستار شد
يکشنبه 15 ارديبهشت 1398 - 14:53

وزارت خارجه اردن بر ضرورت توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و احترام به قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه اردن امروز یکشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه خشونت تنها باعث تنش و درد و رنج بیشتر می‌شود، خواستار آتش‌بس فوری و توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه شد.

در این بیانیه بر حمایت از تلاش‌های مصر و سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در غزه تأکید شده است.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، وزارت خارجه اردن همچنین توقف تمامی عملیات‌های نظامی علیه نوار غزه را که اهالی آن در بحران انسانی ناشی از محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی بسر می‌برند، ضروری دانست.

در این بیانیه اشاره شده است که نبودن افق‌های صلح، استمرار اشغالگری و محاصره غزه، تهدیدی بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه است.

اردن همچنین جامعه جهانی را به اقدام فوری برای توقف این حملات، برقراری آتش‌بس و حمایت از ملت فلسطین و نیز تلاش برای دستیابی به راهکار حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی فراخواند.

نوار غزه از دیروز شنبه (چهارم می) شاهد بالا گرفتن تقابل نظامی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت است.

مقدمات این تقابل روز جمعه و در راهپیمایی‌های بازگشت غزه و مقابله ارتش رژیم صهیونیستی با معترضان فلسطینی شکل گرفت و یک روز بعد در روز شنبه، شدت گرفت.

برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز درباره علت شروع درگیری ادعا کرده‌اند، جرقه افزایش تنش‌ پس از آن زده شد که تک‌تیراندازهای جهاد اسلامی در واکنش به حملات نظامیان صهیونیستی در راهپیمایی‌های بازگشت، به سمت تعدادی از این نظامیان شلیک کردند و در این تیراندازی، دو نظامی صهیونیست زخمی شد.

این درگیری‌ها که همزمان با دیدارهای مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی در مصر برای حصول آتش‌بس در نوار غزه، شدت گرفته تا کنون منجر به شهادت هفت فلسطینی از جمله یک زن باردار و دختر دو ساله‌اش شده و بیش از چهل نفر زخمی شده‌‌اند.

بیمارستان «بارزلای» در فلسطین اشغالی هم اعلام کرد، پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به حملات تل‌آویو، تا کنون منجر به مجروحیت 79 صهیونیست و کشته شدن یک تن شده است.

پربیننده ترین خبرها