یک خبر چند خط تحلیل؛

آیا ترور حامد خضری یعنی پایان ارسال کمک ایران و ... به غزه؟

آیا ترور حامد خضری یعنی پایان ارسال کمک ایران و ... به غزه؟
يکشنبه 15 ارديبهشت 1398 - 22:58

العالم _ فلسطین اشغالی

خبر:

  • منابع اسرائیلی پس ازشهادت "حامد خضری" مدعی شدند وی مسئول انتقال کمک های مالی ایران به مبارزین غزه بوده است.


تحلیل:

  • واقعیت آن است که حامد خضری پنجمین شهید یکشنبه غزه در حالی طی عملیاتی هدفمند به شهادت رسید که پیش از این و در سال گذشته در قالب جنگی روانی از سوی لیبرمن درلیست "گروههای تروریستی" رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. حداکثر استفاده امروز اسرائیل از نام این شهید تلاش برای توجیه جنایت های دو روزه این رژیم در غزه است.
  • نتانیاهو در سایه تلاش برای جایگزین کردن خطری موهوم به نام ایران به جای رژیم صهیونیستی بر آن است تا از هر بهانه ای برای مرتبط کردن مسائل غزه با ایران بهره بگیرد این در حالی است که ایران همواره به صراحت از کمک به مبارزان فلسطینی دفاع کرده است اما متهم کردن صاحب یک صرافی معمولی که البته از فرماندهان حماس هم بوده است به اتهاماتی نظیر پولشویی و قراردادن این اتهام در کنار فعالیت این شهید در انتقال پول از ایران به داخل غزه جز تلاش برای توجیه این ترور و در عین حال خلق یک دستاورد تبلیغاتی در رویارویی با ایران در نوار غزه توجیه دیگری ندارد.
  • اگر چه رسانه های وابسته به سعودی و امارات به جای پوشش جنایت رژیم اسرائیل در غزه هم نوا با اسرائیل ادعاهای نتانیاهو در ترور شهید حامد خضری را در کانون توجه تبلیغاتی خود قراردادند اما آنچه روشن است اینکه این شهادت نه از میزان مقاومت مبارزین فلسطینی خواهد کاست و نه راه را بر ارائه کمک ها به مقاومت مسدود خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها