رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی کشور/ خودکفایی نیروی زمینی ارتش در حوزه های مختلف

رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی کشور/ خودکفایی نیروی زمینی ارتش در حوزه های مختلف
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 18:09

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی کشور اعلام کرد: نیروی زمینی ارتش امروز در حوزه های مختلف خودکفا است و آنچه را که نیاز داشته باشد تولید و عملیاتی می کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مرکز تولید، بهینه سازی و نو سازی شهید زرهرن همزمان با رونمایی از چند دستاورد جدید دفاعی افزود: خودروی تاکتیکی و عملیاتی با قابلیت نصب سامانه تصویربرداری در مناطق صعب العبور و مرزی کشور است.
وی اظهار داشت: این خودرو قابلیت آن را دارد که با حضور در مناطق صعب العبور توسط سیستم کنترل از راه دور تا فاصله بسیار کم مواضع دشمن را شناسایی، رصد و عکسبرداری کرده و بصورت آنلاین اطلاعات را در اختیار سامانه فرماندهی قرار دهد.
وی ادامه داد: از دیگر قابلیت های این خودروی تاکتیکی رنگ آمیزی خاصی است که به دور از چشم رادارها کار می کند در واقع این خودرو نوعی از خودرو های رادار گریز است.
فرمانده نزاجا عنوان کرد: امروز سامانه جدید هدایت لیزری، با قابلیت هدایت موشک های کد شده و با قابلیت نصب بر روی خودروهای شنیداری، پهپاد و بالگرد با چندین خصوصیت تاکتیکی در این مرکز تولید شد.
حیدری گفت: دوربین دیده بانی فوق بلند با برد 20 کیلومتر نیز برای اولین بار در کشور به این سبک تولید شد. این دوربین با قابلیت مراقبت و کنترل دقیق مرزی طراحی شده و قدرت آن را دارد که فاصله اجسام را از 20 کیلومتری با نمایش 150 برابری در اختیار مراکز مورد نیاز ستاد فرماندهی قرار دهد.
وی از طراحی و تولید قطعات مهم تانک چیفتن خبر داد و خاطر نشان کرد: مهندسان مومن و انقلابی در راستای نهضت قطعه سازی با شعار 'روی پای خود ایستادن' توانسته اند قطعات مهم و تاثیر گذار تانک چیفتن را با تلاش شبانه روزی تولید کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: امروز جوانان برومند مرکز شهید زرهرن نزاجا توانسته اند با توانمندی های بومی خود، تجهیزاتی تولید کنند که در گذشته باید از خارج وارد می کردیم.
حیدری با بیان این که در راستای نهضت قطعه سازی گام های بزرگی را برداشته ایم، افزود: طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز با حضور کارکنان این مرکز انجام می شود و هر آنچه اراده کنیم را تولید خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: امروز نیروی زمینی ارتش در حوزه های مختلف خودکفا است و آنچه را که نیاز داشته باشد تولید و عملیاتی می کند.
به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، نیروی زمینی ارتش به مناسبت روز ارتش نیز تسلیحاتی همچون «مولتی روتور بمب افکن هوشمند»، «پرنده شکارچی تور پران»، «سامانه حس گر هوشمند زمینی»، «سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر»، «سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو» و «سامانه جامع مقابله با تهدیدات نوین تسلیحاتی» را رونمایی کرد و سلاح بهینه سازی شده «یوزی»، «اخگر شاهد»، «سامانه تور پران محمول بر سلاح»، «توپ 23 میلیمتری محمول بر خودرو هشت در هشت»، «توپ 155 میلیمتری خود کششی غدیر» و «پهپاد دست پرتاب فرپاد» را به یگان های عملیاتی تحویل داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها