ترامپ و آبه درباره آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ گفت وگو کردند

ترامپ و آبه درباره آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ گفت وگو کردند
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 11:30

رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر ژاپن درباره آزمایش تسلیحاتی کره شمالی و توافق طرفین بر سر هماهنگی تلاش های دو کشور برای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ گفت و گو کردند.

العالم ـ آمریکا

روزنامه ژاپن تودی روز سه شنبه نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در گفت وگوی تلفنی با "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن در باره مسائل تجاری نیز گفت و گو کرده اند.
کره شمالی در جریان رزمایش روز شنبه خود علاوه بر پرتاب چند موشک، تسلیحات تاکتیکی هدایت شونده نیز آزمایش کرد که طبق اعلام پیونگ یانگ، هدف از این کار، ارزیابی عملکرد پرتابگرهای موشک ‌های دوربرد و کالیبر بزرگ و تسلیحات تاکتیکی هدایت شونده بود.
آبه پس از گفت و گوی تلفنی دوشنبه با ترامپ، به خبرنگاران گفت، آمریکا و ژاپن به دنبال خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره از طریق هماهنگی کامل تلاش های دو جانبه هستند.
وی افزود: ترامپ و من درباره همه جنبه های نحوه برخورد با کره شمالی اتفاق نظر کامل داریم.
آبه بار دیگر از آمادگی دیدار بی قید و شرط با کیم به منظور حل و فصل مناقشه اتباع ژاپنی ربوده شده از سوی کره شمالی در دهه 1970 و 1980 خبر داد.
به گزارش ایرنا، آخرین آزمایش موشکی کره شمالی به نوامبر 2017 میلادی و قبل از کاهش تنش ها در شبه جزیره کره و برگزاری یکسری نشست برمی گردد.
ترامپ و 'کیم جونگ اون'، رهبر کره شمالی، یکبار در ژوئن گذشته در سنگاپور و بار دیگر در فوریه امسال در هانوی ویتنام دیدار کردند که ظاهرا نتیجه ای نداشت.

پربیننده ترین خبرها