دانفورد : نظامیان امریکا در افغانستان می‌مانند

دانفورد : نظامیان امریکا در افغانستان می‌مانند
پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1398 - 01:07

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، واشنگتن به حضور نظامی خود در افغانستان تا ریشه کن شدن کامل شورشیان ادامه می دهد.

العالم-آمریکا

«جوزف دانفورد» در کنفرانس خبری بامداد پنج شنبه گفت، واشنگتن تصمیمی برای خروج نیروهای نظامی از افغانستان ندارد.

پیش از این نیز ژنرال دانفورد بارها اعلام کرد که تغییری در ماموریت نظامیان امریکا در افغانستان صورت نگرفته اما در مقابل شایعاتی در مورد خروج نظامیان از این کشور مطرح می شود.

به گفته دانفورد، فعالیت نیروهای آمریکایی تفاوتی با روزهای گذشته ندارد و هر تصمیم جدیدی در این زمینه نخست به اطلاع ژنرال «اسکات میلر»، فرمانده ناتو و نیروهای امریکا در افغانستان ارسال می شود.

به دنبال حمله دیروز (چهارشنبه) نیروهای طالبان به یک نهاد امدادرسانی آمریکا در شهر کابل پنج غیرنظامی کشته و 24 تن نفر به شدت زخمی شدند.

طالبان درحالی این حمله را انجام داد که ششمین دور گفت و گوهای صلح میان طالبان و آمریکا در قطر ادامه دارد و این گروه درخواست آتش‌بس صلح کابل را نیز رد کرده‌اند.

نیروهای آمریکا و ناتو در سال 2001 به بهانه مقابله با شورشیان و تروریست ها به افغانستان حمله کردند اما با گذشت 18 سال از این جنگ هیچ نتیجه ای جز خونریزی بیشتر ، کشتار غیرنظامی و تاراج معادن افغانستان بدست نیامده است.

در حال حاضر، بیش از 14 هزار سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند و براساس گزارش اخیر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی، روند خروج بیش از هفت هزار سرباز آمریکایی از افغانستان بزودی آغاز خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها