ژنرال دانفورد خبر باقی‌ماندن 1000 نظامی آمریکایی در سوریه را تکذیب کرد

ژنرال دانفورد خبر باقی‌ماندن 1000 نظامی آمریکایی در سوریه را تکذیب کرد
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 13:02

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در بیانیه‌ای، اظهارات یکی از مقامات این کشور مبنی بر اینکه هزار نفر از نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند را رد کرد.

العالم- آمریکا

«جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، در قالب بیانیه‌ای موضع‌گیری یکی از مقامات این کشور، مبنی بر اینکه هزار نفر از نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند را تکذیب کرد.

در این بیانیه‌ آمده است: «ادعایی که امروز عصر یکی از روزنامه‌های اصلی مطرح کرد مبنی بر اینکه ارتش آمریکا در حال توسعه برنامه‌هایی است تا حدود هزار نفر از نظامیان آمریکایی را در سوریه نگه دارد، کاملا نادرست است.در برنامه‌ای که ماه فوریه اعلام شد، تغییری ایجاد نشده است و ما به اجرای خط‌مشی رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش نیروهای آمریکا در سطح حضور حداقلی ادامه می‌دهیم.

علاوه بر این ما جزء به جزء برنامه نظامیان ترکیه‌ای را اجرا می‌کنیم تا به نگرانی‌های امنیتی ترکیه در ارتباط با مرز این کشور و سوریه بپردازیم. برنامه تا امروز سازنده بوده است و ما این چشم‌انداز را داریم که می توانیم در روزهای آینده آن را اصلاح کنیم.

ما همچنین با دیگر کشورهای عضو ائتلاف که نشان داده‌اند از مرحله انتقال در سوریه حمایت می‌کنند، هماهنگ هستیم.»

دیروز (یکشنبه) یک مقام آمریکایی به روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال خبر داد که ارتش آمریکا قصد دارد حضور ۱۰۰۰ نیرو را در سوریه نگه دارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا ۲۸ آذر اعلام کرد که شکست داعش در سوریه تکمیل شده و نیروهای آمریکایی باید خاک این کشور را ترک کنند.

سه هفته پیش سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بعد از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، «گروه کوچکی از نیروهای حافظ صلح» این کشور برای مدتی در سوریه باقی خواهند ماند.

پربیننده ترین خبرها