روزه خود را چگونه افطار کنیم؟

روزه خود را چگونه افطار کنیم؟
پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1398 - 11:21

افراد حتما با آب گرم و چند عدد خرما روزه خود را افطار کنند، زیرا معده ساعت ها خالی بوده و بهتر است با آب گرم یا ولرم که نزدیک به دمای بدن است روزه افطار شود.

العالم- ایران/ فرهنگی

افطار کردن یکی از زیبایی های روزه داری است که در آن برکات فراوانی وجود دارد. سنت پیامبر خدا تاکید فراوان بر افطارکردن در وقت مقرر و بلافاصله پس از اذان مغرب شده است. افطار بهتر است با آب ولرم و خرما باز شود.

روز خود را با خرما و آب گرم باز کنید

افراد حتما با آب گرم و چند عدد خرما روزه خود را افطار کنند، زیرا معده ساعت ها خالی بوده و بهتر است با آب گرم یا ولرم که نزدیک به دمای بدن است روزه افطار شود، البته استفاده از چای و یا شیرگرم هم بلامانع است.

از طرفی بدن به سرعت نیاز به تامین انرژی دارد و به همین علت توصیه می شود از خرما برای افطار استفاده کرد.

خودداری از صرف شام پرچرب و پرحجم

معده در طول مدت روزه ساعت ها خالی بوده و زمان نیاز دارد که بتواند غذاهای سنگین را در خود جای دهد و بهتر است پس از صرف افطار نیم ساعت تا یک ساعت فاصله انداخته و سپس شام صرف شود.

افراد از صرف شام پرچرب و پرحجم خودداری کرده و وعده شام را سبک صرف کنند.

برای سحری چه بخوریم؟

وعده سحر مهم ترین وعده غذایی در ماه مبارک رمضان است، در این وعده افراد باید از مصرف غذاهای چرب، شیرین و کنسروی و نیز سوسیس و کالباس و نوشابه های گازدار اجتناب کنند.

در این وعده ترجیحا باید مواد کربوهیدارتی مانند برنج و نان و نیز انواع سبزیجات و میوه ها مصرف شود.

ماست و خیار و انواع خورش گزینه های مناسبی برای وعده سحر هستند.

هشت لیوان آب در ساعت بین افطار تا سحر بنوشید

نوجوانان و جوانان انرژی بیشتری نیاز دارند، این گروه سنی می توانند از آجیل بدون نمک در وعده سحری خود برای دریافت انرژی بیشتر استفاده کنند.

پربیننده ترین خبرها