در واکنش به جنایت الضالع؛

بمباران مواضع متجاوزان سعودی با موشک های زلزال 1

شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 17:28

نیروهای مشترک یمن مواضع ارتش و شبه نظامیان در جنوب عربستان را با سه موشک زلزال 1 هدف قرار دادند.

العالم . یمن

در درگیری نیروهای یمنی با ائتلاف متجاوز سعودی در نجران و جیزان دهها تن از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف مناطق مسکونی در شهر قعطبه و اطراف آن در جنوب یمن را بمبارن کردند که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان ازجمله برخی کودکان انجامید.

محل تجمع نیروهای ارتش عربستان ومزدورانشان در نجران و جیزان با سه موشک بالستیک زلزال1 هدف قرار گرفتند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که یگان موشکی محل تجمع نیروهای ارتش عربستان در القذامیل را با موشک زلزال 1 بمباران کرد. همچنین موشک دیگری از نوع زلزال 1 به مواضع عربستان در طیبه الاسم در صحرای اجاشر در نجران پرتاب شد. مواضع نظامی سعودی ها در جبل قیس در نجران نیز هدف پرتاب موشک زلزال 1 قرار گرفت.

در جیزان نیز نیروهای یمنی پس از شکست پیشروی ارتش عربستان و مزدورانش، دست به یک حمله تهاجمی در شرق جبل النار زدند. این حمله به کشته و زخمی شدن دهها تن از مزدوران و به غنیمت گرفتن تجهیزات و سلاح های متنوع آنها و کنترل چند پایگاه انجامید.

با یورش نیروهای یمنی به مواضع ارتش سعودی در منطقه ابواب الحدید در عسیر درگیری های شدید میان دو طرف روی داد که به خسارتهای گسترده جانی و تجهیزاتی در صفوف متجاوزان انجامید.

یگان موشکی یمن نیز یک تانک سعودی در مقابل ابواب الحدید را هدف قرار داد که به انهدام آن و کشته و زخمی شدن سرنشینانش منجر شد.

این عملیات در واقع پاسخی به جنایت هولناک ائتلاف متجاوز سعودی در استان الضالع است. یک منبع محلی تاکید کرد که جنگنده های سعودی منازل شهروندان درمنطقه شلیل در شهر قعطبه در استان الضالع را هدف قرار دادند که به شهادت یک مرد و دو زن و مجروح شدن 13 نفر که اغلب آنها کودک بودند، انجامید.

پیش از این نیز منازل شهروندان در شهر قعطبه در معرض بمباران موشکی و توپخانه ای مزدوران سعودی قرار گرفت که به انهدام دو خانه و شهادت و مجروح شدن 8 شهروند که اغلب آنها از کودکان بودند، منجر شد.

پربیننده ترین خبرها