جنایت ائتلاف سعودی در جنوب یمن؛ 23 زن و کودک کشته و زخمی شدند

جنایت ائتلاف سعودی در جنوب یمن؛ 23 زن و کودک کشته و زخمی شدند
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 18:21

در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهری در استان «ضالع» شش زن و کودک کشته و 17 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

العالم _ یمن

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منزل غیرنظامیان در شهر «قعطبه» استان «ضالع» در جنوب یمن شش زن و کودک کشته شدند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»،‌ این حمله همچنین منجر به مجروحیت ۱۱ کودک، پنج زن از جمله یک زن باردار و یک سالمند شد و تا کنون مجموع کشته و زخمی‌ها به ۲۳ نفر رسیده است.

در بیانیه وزارت بهداشت یمن آمده است: تبعات قانونی و انسانی جنایت قعطبه را بر عهده سران کشورهای متجاوز از جمله آمریکا ، بریتانیا و تمام کسانی که به "ائتلاف" اسلحه می‌رسانند، می‌دانیم. ما حق داریم به این جنایت پاسخ دهیم و عاملان آن را در تمام دادگاه‌ها و محافل بین‌المللی محاکمه کنیم زیرا جنایتی جنگی است.

وزارت بهداشت یمن افزود: همچنان سکوت سازمان ملل را که بیشتر از چهار سال و نیم است در چُرت عمیق فرو رفته، محکوم می‌کنیم؛ مسئولیت تبعات انسانی وضعیت یمن را بر عهده سازمان ملل، دبیرکل و فرستاده آن می‌دانیم.

این حمله در زمانی صورت می‌گیرد که ارتش یمن موفق شده وارد «قعطبه» بزرگ‌ترین شهر استان «ضالع» شود؛ اتفاقی که اختلاف نیروهای وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن (مقیم عربستان) را شدت داده و به درگیری داخلی آنها منجر شده است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵(ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اسفندماه گذشته (۱۳۹۷) یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت، طی چهار سال اخیر، « ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند». این آمار صرفا آمار وزارت بهداشت یمن است. مرداد گذشته (سوم آگوست ۲۰۱۸ ) روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» گزارش کرد که آمار کشته‌ها در جنگ یمن از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

پربیننده ترین خبرها