گزارش اختصاصی العالم از شهرک کفر نبوده و بررسی تحولات مهم سوریه + فیلم

يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 11:10

ارتش سوریه پس از در هم شکستن خطوط دفاعی تروریست ها در شهرک کفر نبوده واقع در شمال غرب حماه و دفع حمله تروریست ها، کل منطقه را پاکسازی کرده و نیروهای خود را در حومه حماه مستقر کرد.

العالم - سوریه

دوربین العالم با حرکت در این شهرک، تحولات این منطقه را به تصویر کشیده است.

خبرنگار العالم گزارش داد؛ سرانجام وارد شهرک کفر نبوده شدیم. این روزها اسم این شهرک در خبرها به فراوانی ذکر می شود. گروه تروریستی جبهه النصره تلاش بسیاری برای اشغال دوباره این شهرک کرد. ارتش پس از دفع حمله سنگین تروریست های النصره، مواضع خود را در داخل این شهرک استحکام بخشیده است و بسیاری از مناطق استراتژیک را هم آزاد کرده است.

یکی از سربازان سوری در منطقه می گوید: این شهرک موقعیت استراتژیک دارد. ارتفاعات موجود در داخل این شهرک بر روستاهای الهبیط و کفر زیته و رشته کوه های شحشبو مشرف است و ارتش از این منطقه می تواند پیشروی خود را به سمت این روستاها ادامه دهد. با آزادسازی این شهرک، خطوط دفاعی گروه تروریستی جبهه النصره به طور کامل در هم شکسته است.

به این ترتیب روستاهای دیگری آزاد می شوند و مرزهای آنها با دقت و تاکتیک نظامی بالا ترسیم می شود و دیری نمی گذرد که استحکامات گروه های تروریستی در مناطق مختلف از المغیر تل عثمان، الجنابره، البانه، و مزارع اطراف گرفته تا کفرنبوده، قلعه المضیق، التوینه، العریمه، غزال، باب الطاقه و الشریعه در مقابل تاکتیک نظامی ارتش سوریه فرو می پاشد.

یکی دیگر از سربازان ارتش سوریه گفت: پیشروی تجهیزات مکانیزه و پیاده نظام از چندین محور ادامه دارد. برخی تروریست ها در داخل شهرک مخفی شدند. آنها پس از ورود ارتش سوریه به شهرک سعی کردند با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده مانع پیشروی ما شوند اما به لطف خدا تمام این خودروها منهدم شدند و ما توانستیم شهرک را به طور کامل آزاد کنیم.

عملیات نظامی ادامه دارد. روحیه افراد بالاست و با پیشروی ارتش سوریه، امنیت به این شهرک و روستاهای اطراف بازگشته است.

پربیننده ترین خبرها