در دیدار ظریف با رشید مردوف محقق شد؛

توافق ایران و ترکمنستان برای توسعه همکاری ها در زمینه حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها

توافق ایران و ترکمنستان برای توسعه همکاری ها در زمینه حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 21:07

وزیر امور خارجه ایران دیدارهای انجام شده با مقامات ترکمنستان را خوب برشمرد و گفت: توافق کردیم روابط دو کشور در همه حوزه ها از جمله حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

العالم - ایران/ سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عشق آباد سفر کرده، عصر امروز (دوشنبه) پس از دیدار با مقامات ترکمنستان در تشریح گفت وگوهای انجام شده، عنوان کرد: دیدارهای بسیار خوبی با ریاست جمهوری ترکمنستان و وزیر خارجه این کشور داشتیم و درباره مسائل روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردیم.

وی افزود: روابط ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور همسایه و دوست روابط بسیار نزدیک و گسترده ای است و امروز توافق کردیم این روابط در همه حوزه ها از جمله حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه ها با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

ظریف بیان کرد: امیدواریم روابط ما در حوزه ترانزیت، انرژی، همکاری های تجاری و در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روابط فرهنگی دو کشور به نفع مردم ایران و ترکمنستان و به نفع مردم منطقه پیشرفت کرده و به پیش برود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) 22 اردیبهشت ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عشق آباد سفر کرد. او امروز ضمن دیدار با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

همزمان با سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد، نشست مشترک هیأت‌های رسمی ایران و ترکمنستان به ریاست محمدجواد ظریف و رشید مردوف وزیران امور خارجه دو کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، راه و نیرو از ایران و بخش‌های ذیربط ترکمنستانی امروز (دوشنبه) در محل وزارت خارجه این کشور برگزار شد.

در این نشست پس از گفت‌وگو و تبادل نظرهای فنی و کارشناسی، در خصوص مهمترین مسائل اقتصادی و تجاری موجود بین دو کشور تفاهمات و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای حاصل شد.

پربیننده ترین خبرها