تور دیپلماسی برجامی ظریف در واکنش به اقدامات تنش زای آمریکا/ خطاب وزیر خارجه به مقامات ژاپن: حفظ برجام تنها با اقدام عملی ممکن است

تور دیپلماسی برجامی ظریف در واکنش به اقدامات تنش زای آمریکا/ خطاب وزیر خارجه به مقامات ژاپن: حفظ برجام تنها با اقدام عملی ممکن است
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 11:10

وزیر امورخارجه با اشاره به مشورت های خود با مقامات ژاپن گفت: حفظ برجام تنها با اقدام عملی ممکن است و نه فقط از طریق بیانیه حمایتی.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف امروز (جمعه) پیش از ترک ژاپن و سفر به چین اظهارداشت: در شرایطی که آمریکا با تلاش برای ایجاد تنش و درگیری و نقض برجام اقدام می کند،لازم است ما هم کشورهای مهم را در جریان آخرین تحولات قرار دهیم و مشورت های مان را با آنها ادامه دهیم.
وی یادآور شد: چهارشنبه گذشته به مسکو سفر کردم. سفر از قبل تعیین شده ای هم به ترکمنستان داشتم و همچنین سفرهایی که به هند، ژاپن و در نهایت به چین دارم، برای این که شرکای ما به خصوص اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار دهم.
ظریف با اشاره به سفر خود با ژاپن گفت: سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی ژاپن و در مورد نحوه حفظ برجام بود. با توجه به علاقه‌ و تاکیدی که آنها بر حفظ برجام داشتند و تأکیدی که ما داریم مبنی بر اینکه حفظ برجام تنها از طریق اقدام عملی و نه فقط از طریق بیانیه‌های حمایتی ممکن است.
وزیر امورخارجه گفت: بحث‌های خوبی هم با آقای آبه و هم وزیر امور خارجه کردیم و امیدوارم نتیجه این بحث ها به نفع مردم دو کشور باشد.
محمد جواد ظریف امروز جمعه به منظور گفت وگو و رایزنی های سیاسی در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات کننده آمریکا وارد پکن شد و عصر جمعه به وقت محلی با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و مذاکره خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها