حمله به نفتکش ها و آغاز جنگ روانی آمریکا علیه ایران/ زنگ ها برای که به صدا در می آید

حمله به نفتکش ها و آغاز جنگ روانی آمریکا علیه ایران/ زنگ ها برای که به صدا در می آید
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 13:56

بالاخره آنچه که انتظارش می رفت فرارسید و ماشین تبلیغاتی آمریکا و شیپورچی های این کشور پس از هدف قرار گرفتن نفتکش ها و انفجارهای ناشی از آن در بندر الفجیره امارات، جنگ روانی برای صید ماهی مورد نظر خود از این آب گل آلود را آغاز کردند.

العالم ـ گزارش

به دنبال حمله روز یکشنبه (22 اردیبهشت ماه 1398) به نفتکش ها در بندر الفجیره امارات و انتشار خبر انفجارهای شدید ناشی از این حملات که بنابر اعتراف امارات 4 کشتی هدف حملات خرابکاری قرار گرفته است، نوشتم که رصد اخبار منتشر شده و مواضعی که امارات و عربستان پس از این حمله اتخاذ کردند، از سناریوسازی برای کشاندن منطقه به درگیری حکایت دارد.

نگاهی به بیانیه های مشابه و تقریبا همسان عربستان و امارات درخصوص این واقعه که پس از تکذیب ها و تاخیرهای معناداری، آن را تهدیدی برای امنیت بین المللی عنوان و جامعه جهانی را مسئول تامین امنیت کشتیرانی بین المللی خطاب کردند، نشان می دهد که طراحان این سناریو درصدد اجرای برنامه های شوم خود برای منطقه خلیج فارس و دیکته آن به عاملان خویش هستند تا با استفاده از ناآگاهی همراهان منطقه ای خود، امکانات این کشورهای اسلامی را علیه ملت مسلمان همین منطقه به کارگیرند.

بنابر این، این کشورها نباید از حلیه گری رژیم صهیونیستی و خواب آشفته ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر افراطی این رژیم برای منطقه دیده، از جمله به کرسی نشاندن طرح "معامله قرن" برای بلعیدن سرزمین های فلسطینیان و گسترش نفوذ خود از راه اختلاف افکنی درمنطقه و کشاندن پای آمریکا به درگیری نظامی به ویژه از طریق تشویق دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور به خروج از معاهده بین المللی برجام، غافل شوند.

حالا با گذشت دو روز از ماجرای حمله به کشتی های نفتکش در بندر الفجیره امارات رسانه های عمده آمریکایی دراقدامی همانگ به خبر سازی دراین زمینه و جریان سازی پرداخته اند اقدامی که بی شک تصادفی نیست و نشان ازعملکرد اتاق فکر آنها برای وارد کردن اتهامات به کشورمان دارد.

صبح امروز رویترز خبرگزاری بین المللی کشور انگلستان به همراه شماری از رسانه های عمده آمریکایی از جمله خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس، شبکه "سی بی اس" و روزنامه "وال استریت ژورنال" به طورهمزمان اخباری را منتشر و ادعایی را مطرح کردند که از اجرای سکانسی از سناریوی شومی خبر می دهد که درصدد کشاندن منطقه به آشوب است.

این رسانه ها به نقل از یک مقام آمریکایی گمنام و بدون ارائه اسناد و مدارکی مدعی شده اند که نتایج اولیه تحقیقات هیئت نظامی واشنگتن از دخالت ایران یا گروه‌های وابسته به این کشور در حمله به چهار کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های بندر الفجیره امارات حکایت دارد.

همچنین رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی بی نام و نشان دیگر مدعی شده که این اقدام از نوع اقداماتی است که ایران انجام می‌دهد.

خبرسازی های هماهنگ رسانه های غربی در شرایطی است که سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از وقوع این حادثه ضمن ابراز تاسف، بلافاصله خواستار روشن شدن ابعاد این ماجرا شد. از سوی دیگر روز دوشنبه (23 اردیبهشت ماه 1398) فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دنبال سفر سرزده مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به بروکسل، در کنفرانس خبری پس از پایان دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا درخصوص اولتیماتوم برجامی ایران که اتفاقا با حضور پامپئو برگزار شد، خاطرنشان کرد که وزیران این اتحادیه از وی خواسته‌اند تا آمریکا از هرگونه افزایش تنش با ایران خودداری کند.

بی شک دنیای پرتلاطمی که هر روز در آن خبر از جنگ تجاری، تحریم، فشارهای اقتصادی، اقدامات پرمخاطره یکجانبه گرایی، خروج از معاهدات بین المللی و اتفاقات ناخوشایندی از این دست به گوش می رسد واقعا تاب تحمل حوادثی بیش از این را ندارد و در صورت احتمال وقوع درگیری با توجه به در تیررس بودن نیروهای آمریکایی درخلیج فارس و تبدیل ناو هواپیمابر آنان از تهدید به سیبلی برای هدف قرارگرفتن، آن وقت معلوم نیست که به قول ارنست همینگوی رمان نویس مشهور آمریکایی، زنگها (ناقوس مرگ) برای چه کسی به صدا در خواهد آمد.

نویسنده: احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها